شناسهٔ خبر: 169015 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مخالفت معاندین نسبت به سند راهبردی ۲۵ ساله ایران با چین بیانگر حرکت در مسیر صحیح است

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب مخالفت جریانات معاند و کشورهای غربی درباره سند راهبردی ۲۵ ساله میان ایران و چین را حرکت در مسیر درست دانست و گفت: چنین سندی را با سایر کشورها نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» سید محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به سند راهبردی ۲۵ ساله که میان چین و ایران به امضا رسیده است، گفت: این سند راهبردی همکاری مشترک ۲۵ ساله میان ایران و چین، رویکرد اقتصادی و سرمایه گذاری در کشورمان را روشن می کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه توجه اقتصادی ویژه به کشورهای غربی در دهه های گذشته نه تنها هیچ اثری در کشور نداشته بلکه همیشه ما را ضربه پذیر کرده است، یادآور شد: آنها هرگاه خواستند با شل یا سفت کردن پیچ اقتصادمان، توانستند به کشور ضربه بزنند و در برجام نیز همین رویکرد را داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه سند راهبردی اخیر انحصار همکاری های اقتصادی ایران با کشورهای دنیا را شکسته و زمینه های همکاری با کشورهایی که ظرفیت دارند را آغاز کرده است، عنوان کرد: چین یکی از کشورها در بلوک شرق بوده که از گذشته ثابت کرده صرفا به دنبال همکاری های اقتصادی دوجانبه است.

میرتاج الدینی در ادامه به مخالفت های شدید بین المللی و برخی جریانات معاند اشاره و بیان کرد: این مخالفت ها نشان می دهد که مسیر را درست رفته ایم لذا با سایر کشورها نیز سند راهبردی خواهیم داشت.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: چین برنامه ریزی کرده که تا سال ۲۰۳۰ تا بیش از ۳ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی باشد که بخشی از آن به سمت ایران می آید و این سرمایه گذاری ها در حوزه ریل، آب، راه و انرژی و نفت و فراورده های نفتی و پتروشیمی، آی تی و همکاری های آموزشی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ نقطه نگران کننده ای در خصوص این سند راهبردی وجود ندارد، عنوان کرد: در حوزه بنادر و ریل بستری ۲۰ ساله برای توسعه زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری ایجاد شده که اشتغال و رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. مجلس انقلابی نیز در جریان امور قرار دارد.

نظر شما