شناسهٔ خبر: 169009 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پوشش واکسیناسیون با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیگیری شود

قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس گفت:‌ پوشش واکسیناسیون با سرعت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیگیری شود تا شاهد شرایط بهتری در کشور باشیم.

 به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس در یادداشتی عنوان کرد که ایمن‌سازی از بیماری کرونا از طریق واکسیناسیون در کشورهای مختلف به سرعت در  حال افزایش است، اما در کشور ما و در دولت تدبیر و امید وعده یک‌میلیون و 300 هزار دوز واکسن در سال 99 حتی در یک‌چهارم آن هم محقق نشده است.

متن کامل یادداشت نائب رئیس مجلس در رابطه با موضوع واکسیناسیون کووید19 به شرح زیر است:

اهمیت واکسیناسیون در قطع زنجیره انتقال برای رسیدن به ثبات در مدیریت همه‌گیری بیماری کووید19 در محافل و مجامع علمی به خوبی مطرح گردیده و در همین راستا سرعت ایمن‌سازی در کشورهای مختلف با سرعت چشمگیری رو به افزایش می‌باشد، در حالی که همچنان در دولت تدبیر وعده یک میلیون و سیصد هزار دوز واکسن در فاز اول تا انتهای سال ۹۹ حتی به میزان یک‌چهارم نیز محقق نشد.

بعد از اینکه دولت نتوانست به وعده های کمی واکسیناسیون خود در فاز اول جامه عمل بپوشاند، عدول از سند خود را در دستورکار قرار داد و بی نظمی‌هایی در  اولویت‌بندی ایمن‌سازی شکل گرفت و شاهد آن بودیم که بدون تکمیل شدن اولویت‌های فاز اول، پوشش ناقصی از فازهای بعدی را داشته باشیم.

به صورت ویژه توصیه می‌شود پوشش واکسیناسیون با سرعت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیگیری شود تا شاهد شرایط بهتری در کشور باشیم.

با توجه به نشانه‌های خیز چهارم بیماری در کشور، از مردم عزیز مصرانه تقاضا داریم تا اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت نمایند تا در شرایط بحرانی دیگری قرار نگیریم.

نظر شما