شناسهٔ خبر: 169003 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین بایدن را عصبانی کرده است/جمهوری اسلامی نیازمند گسترش روابط با کشورهای متعدد برای خنثی سازی تحریم‌هاست

سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیازمند گسترش روابط خود با کشورهای متعدد برای خنثی سازی تحریم هاست، گفت: اگر صرفا با تعداد خاصی از کشورها ارتباط برقرار کنیم، ممکن است سر بزنگاه با روش های مستبدانه خود علیه ایران اقدام کنند.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی با اشاره به امضای قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین گفت: دنیا منحصر به تعدادی از کشورها نیست بلکه ما باید با همه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی و کشورهای استکباری، بر اساس حفظ منافع خود تعامل داشته باشیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال کسب و حفظ منافع خود در عرصه بین الملل است که در این مسیر قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین بایدن را نیز عصبانی کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نیازمند گسترش روابط خود با کشورهای متعدد برای خنثی سازی تحریم هاست، عنوان کرد: اگر صرفا با تعداد خاصی از کشورها ارتباط برقرار کنیم، ممکن است سر بزنگاه با روش های مستبدانه خود علیه ایران اقدام کنند.

سلیمی ادامه داد: این قرارداد فصل نوینی در گسترش روابط با سایر کشورها خواهد بود ضمن اینکه باید با حفظ استقلال، تمامیت ارضی و منافع باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان به قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی نکات سند راهبردی میان ایران و چین باید حتما در مجلس مطرح و به تصویب برسد که این بر اساس قانون اساسی است و اجازه نمی دهیم مانند تصویب برجام، مفاد آن مورد بررسی نمایندگان قرار نگیرد.

نظر شما