شناسهٔ خبر: 168989 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری: در قالب شورای گفت و گو مشکلات تولیدکنندگان را پیگیری می‌کنیم

آصفری// نماینده مردم اراک در مجلس از پیگیری مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان در قالب شورای گفت و گو خبر داد.

به گزارش«نماینده» محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما در استان مرکزی بنا داریم تا در قالب شورای گفت‌وگو با تولیدکنندگان نشست‌هایی را در سال جاری برگزار کنیم و مشکلات و موانع آنها را شنیده و رفع این مشکلات و موانع را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی افزود: امروز پیچ و خم‌های اداری و موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان است و یک تولیدکننده برای اخذ مجوز باید ۱۸۰ روز پیگیری کند و از این سازمان به آن سازمان برود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه توجه به شعارهای سال در حد بنر و سربرگ نامه‌ها و همین طور برگزاری همایش‌ها متوقف مانده و به عنوان مثال اگر از مجلس و دولت خواسته شود که کارنامه عملکرد خود در عمل به تحقق شعار سال ۹۹ ارائه کنند، کارنامه‌ای نخواهند داشت و این در حالی است که شعار سال باید به عنوان نقشه راه هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه مورد توجه قرار گیرد.

آصفری خاطرنشان کرد: اگر ما به جای این که امیدمان به غرب باشد تا منتظر چراغ سبز آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی‌مان باشیم به توان داخلی و راه انداختن تولید داخلی توجه داشته باشیم، هم شرایط اقتصادی‌مان بهتر می‌شود و هم این افزایش توان اقتصادی و رونق تولید باعث می‌شود تا قدرت چانه‌زنی‌مان در مذاکره با دیگر کشورها بالا برود.

وی افزود: امروز تولیدکننده ما علاوه بر پیچ و خم‌های اداری برای صدور مجوز با مشکلاتی در حوزه تسهیلات بانکی هم مواجهند که تسهیلات با سود بسیار بالایی به آنها پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: امروز اگر مواد اولیه‌ای که در داخل تولید می‌شود به جای صادرات در اختیار تولیدکننده ما قرار گیرد طبعا با ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌شود ارزآوری بیشتری برای کشور خواهد داشت و باید مواد اولیه به جای صادرات در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

نظر شما