شناسهٔ خبر: 168986 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشکیل کارگروهی برای شناسائی موانع تولید در مجلس/لزوم شفاف سازی مسائل ارزی و گمرکی برای مانع زدایی از تولید

جوکار نماینده مردم یزد در مجلس گفت: تا زمانی که دولت رقیب بخش خصوصی باشد تولید در کشور رونق نمی‌گیرد و لازمه رونق تولید و اقتصادی در کشور توسعه بخش خصوصی و تعاونی است.

به گزارش«نماینده» محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: تا زمانی که دولت خود را رقیب بخش خصوصی در عرصه اقتصادی بداند، تولید در کشور ما رونق نخواهد گرفت و لازمه رونق بخش تولید و به طور کل اقتصادی حضور هرچه بیشتر و فعال‌تر بخش خصوصی و تعاونی در این حوزه است.

وی افزود: ما امروز در حوزه مسائل ارزی و گمرکی و... با فضای مبهمی مواجه هستیم و شاهد عدم شفافیت در این حوزه‌ها هستیم و تولیدکنندگان ما با موانعی در این حوزه مواجهند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید موانع از سر راه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما برداشته شود و تولیدکننده ما بتواند به راحتی محصول خود را صادر کرده و ارز به کشور وارد کنند نه این که صادرات و واردات در انحصار عده‌ای خاص قرار داشته باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: باید دلالان و واسطه‌ها در حوزه تولید و بازرگانی حذف شوند و همان طور که گفتم موانع در حوزه مسائل ارزی و گمرکی از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

وی افزود: ما بنا داریم تا پس از تعطیلات و آغاز به کار مجلس در سال جدید با تشکیل کارگروهی موانع بخش تولید را مورد رسیدگی قرار داده و با انجام اقدامات نظارتی نسبت به رفع آنها اقدام  کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در این کارگروه نشست‌هایی با تولیدکنندگان برگزار خواهد شد و موانع و مشکلات آنها استماع و اقداماتی برای رفع آنها انجام خواهد شد.

نظر شما