شناسهٔ خبر: 168980 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تخصیص اعتبار توسعه زیرساخت‌های استان‌های محروم به صورت استانی برای اولین‌بار

یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: برای اولین‌بار در سال ۱۴۰۰ اعتبارات مربوط به توسعه زیرساخت استان‌های محروم به صورت استانی تخصیص یافت و بنا شد تا این اعتبارات دراختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۲ سال است که رهبر معظم انقلاب شعارهای اقتصادی و مسائل مربوط به تولید را برای شعار هر سال انتخاب می‌کنند اما متأسفانه کم‌توجهی‌ها به شعارهای سال‌های گذشته باعث شده تا رهبر معظم انقلاب به صورت مصداقی مسائلی را مطرح کنند.

وی افزود: مجلس یازدهم در بحث حمایت از تولید حرکت‌های خوبی را شروع کرده که نمونه‌هایی از آن در مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ مشهود است.  

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۰، ۵۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در تبصره‌های ۱۴ و ۱۸ برای توسعه زیرساخت‌های استان‌های محروم در نظر گرفته شده که تخصیص این میزان اعتبار به توسعه زیرساخت‌های استان‌ها تاکنون سابقه نداشته و از سوی دیگر برای اولین‌بار این اعتبارات به صورت استانی تخصیص یافته و بنا شده تا دراختیار شورای برنامه‌ریزی هر استان قرار گیرد.  

یوسفی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بودجه ۱۴۰۰ مبلغی معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مسکن درنظر گرفته شده تا عاملی برای حرکت در این بخش باشد.  

وی افزود: ۱۸۶ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن وابسته است و وقتی بازار تولید مسکن به راه بیفتد و رونق پیدا کند، طبیعی است که رونق قابل توجهی در شغل‌های مختلف ایجاد می‌شود.  

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم ما در بخش تولید در حوزه کشاورزی است و ما باید به سمت توسعه این بخش پیش برویم تا دانه‌های خوراکی موردنیاز ما در انحصار عده‌ای سودجو قرار نگیرد و امنیت غذایی مردم به خطر نیفتد.  

یوسفی خاطرنشان کرد:‌در این زمینه نیازمند مدیریت منابع آبی خود و توجه به آبخیزداری به جای سدسازی و به طورکل مدیریت منابع آبی و همچنین توجه به بخش‌های دیگر حوزه کشاورزی هستیم.  

نظر شما