شناسهٔ خبر: 168979 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه: بنگاهداری بانکها باعث کاهش سهم تولید کنندگان از تسهیلات بانکی شد

آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: بنگاه‌داری بانک‌ها باعث شده تا تولیدکنندگان سهم اندکی از تسهیلات بانکی داشته باشند.

به گزارش«نماینده»حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌کمیسیون کشاورزی مجلس در ماه‌های قبل هم سفرهایی را به منظور انجام وظایف نظارتی خود به استان‌های مختلف داشته که این سفرها ثمراتی را نیز داشته است.

وی افزود: اعضای کمیسیون  کشاورزی در سفرهای خود نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو را نیز در بازدید از واحدهای تولیدی کشاورزی و همچنین آبزی‌پروری و طیور به همراه داشتند و همین موضوع باعث شد تا مقام اجرایی و مقام نظارتی از سوی مجلس و تولیدکننده در یک جمع مشترک حاضر باشند و مشکلات تولیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از این بازدیدها موانع که موانع خاصی هم نبود برطرف می‌شد و تولیدکنندگان با شرایط بهتری به کار خود ادامه می‌دادند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: مشکلات عمده تولیدکنندگان در جریان بازدیدهای انجام شده موضوع تسهیلات بانکی بود که یا بانک‌ها موانع زیادی را بر سر راه ارائه تسهیلات ایجاد می‌کردند و یا پس از ارائه تسهیلات به دلیل شرایط تحریمی کشور و مشکلات اقتصادی ناشی از آن تولیدکننده نمی‌توانست به موقع کار بازپرداخت  تسهیلات خود را انجام دهد و همین مسأله باعث بروز مشکلاتی از جمله جریمه دیرکرد شده بود.

وی افزود: بانک‌ها بدون توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور این که واحد تولیدی هنوز به تولید نشسته و کار آن راه افتاده یا خیر، توجهی ندارند و بلافاصله اقساط باید به بانک‌ها پرداخت شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل دیگر اینجاست که بانک‌ها به جای این که تسهیلاتی را برای تولید به تولیدکنندگان ارائه کنند خود به کار بنگاهداری می‌پردازند و همین مسأله باعث شده تا بخش اندکی از منابع بانک‌ها به عنوان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و بانک‌ها خود وارد این عرصه شدند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از کارهای نظارتی مجلس موضوع نهاده‌ها و قیمت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نتیجه این بررسی‌ها و گزارش نظارتی کمیسیون در این باره به دولت اعلام شده است.

وی افزود: ما در بخش نهاده‌ها با مشکلاتی همچون عدم عرضه بخشی از نهاده‌ها در سامانه بازارگاه و عرضه آن در خارج از این سامانه، حیف و میل نهاده‌ها و بروز مشکلات این چنینی مواجه هستیم که این مسائل باعث شد تا در آستانه عید نوروز قیمت مرغ این چنین افزایش پیدا کند و ما شاهد صف‌های طولانی برای خرید مرغ باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به طور جد پیگیر این موضوع در سال 1400 خواهیم بود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا خرداد ماه مشکل گرانی قیمت مرغ حل شود.

نظر شما