شناسهٔ خبر: 168978 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کشور باید از دست غرب گرایان خلاص شود/ شورا جای کاسبی نیست

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: راه‌حل مسائل و مشکلات کشور، تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است تا کشور از دست غرب‌گرایان و لیبرال‌ها و عناصر سست‌بنیاد خلاص شود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی شب گذشته در جمع مردم برازجان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: دوران ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) پایان حیات بشر نیست بلکه آغاز آن و آغاز حیات طیبه بشر است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدان به فرج فقط شیعیان نیستند بلکه همه ادیان اعتقاد دارند که روزی جنگ حق و باطل و جدال خیر و شر به نفع جبهه حق به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: تفکری وجود دارد که معتقد است که باید آن‌قدر ظلم در جامعه زیاد شود که ظهور محقق شود ولی اسلام ناب محمدی معتقد است که دوران انتظار دوران فعال بودن و تحرک شیعه برای زمینه‌سازی ظهور است و نباید نسبت به مسائل و مشکلات بی‌خیال باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و در پی آن تشکیل نظام اسلامی مقدمه ظهور بوده، خاطرنشان کرد: هر هدفی که ما را به استقرار عدالت نزدیک‌تر کند گامی به سمت ظهور است.

وی افزود: وظیفه و تکلیف امروز منتظران فرج، مبارزه با استکبار خارجی و داخلی و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان و امید دادن به مردم و حل مشکلات آنها است؛ بنابراین همه وظیفه دارند که برای حل مسائل و مشکلات مردم تلاش کنند.

شوراها جای افراد فاسد نیست

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: در وهله اول باید انتخابات پرشور برگزار شود و دوم اینکه راه‌حل مسائل و مشکلات کشور، تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است و همه باید کمک کنند که دولت جوان حزب‌اللهی تشکیل شود تا کشور از دست غرب‌گرایان و لیبرال‌ها و عناصر سست‌بنیاد خلاص شود و مشکلات مردم حل شود. راه‌حل مشکلات کشور در داخل است.

رضایی افزود: کسانی که از خط قرمز نظام اسلامی عبور کرده‌اند و سابقه شفاف و روشنی در فتنه‌ها ندارند نباید تأیید صلاحیت شوند. افرادی که اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌فقیه ندارند و در عمل این را ثابت کرده‌اند شایستگی کاندیداتوری در انتخابات آینده را ندارند.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراها هم اهمیت بسیار زیادی دارد و مردم باید در این انتخابات دقت لازم را داشته باشند و به افرادی که هزینه‌های کلان می‌کنند و نیز به صاحبان زر و زور و قدرت رأی ندهند. شورا جای افراد فاسد و جای افرادی که دنبال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند، نیست.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به علت ضعف دولت دچار مشکلات بسیار زیادی شده‌ایم و امروز به‌خاطر تفکر غیر جهادی و غیرانقلابی وزارت نیرو تقریباً در همه نقاط کشور مشکلات آب شرب و آب کشاورزی داریم که منجر به ایجاد اختلاف و شکاف شده است.

متولیان آب در کشور بسیار ضعیف هستند

وی گفت: وقتی‌که می‌بینیم در همه شهرها، روستاها، بخش‌ها و استان‌های کشور مسئله و چالش آب را داریم نشان می‌دهد که متولیان آب در کشور بسیار ضعیف هستند و توانایی مدیریت حوزه آب شرب و کشاورزی کشور را ندارند بنابراین باید تجدیدنظر جدی در این مسئله صورت گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: ما در استان بوشهر و شهرستان دشتستان بی‌آبی‌های زیادی داریم و تقریباً در همه نقاط دشتستان دچار مشکل آب هستیم. در کنار این مشکلات، حقابه زیادی هم از کشاورزان در نخیلات و بخش زراعی گرفته می‌شود و جریمه‌های عجیب‌وغریبی را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حالی که قیمت فروش خرمای کشاورزان استان و دشتستان نسبت به سال قبل کاهش‌یافته است، شاهد افزایش دوبرابری حقابه هستیم و این جهش نرخ حقابه منصفانه نیست.

نرخ حقابه آب کشاورزان اصلاح نشود، وزیر را استیضاح می‌کنیم

وی افزود: بارها و بارها از مسئولان دولتی خواسته‌ایم که این مسئله را حل کنند و اگر وزارت نیرو مسئله حقابه هنگفت کشاورزان استان بوشهر و شهرستان دشتستان را اصلاح و درست نکند چاره‌ای جز استیضاح وزیر نیرو نداریم؛ چراکه یک روز هم نبودن افراد ضعیف بر این مسئولیت‌ها به نفع مردم است.

رضایی تأکید کرد: مشکلات متعددی در حوزه آب شهرستان دشتستان وجود دارد که از جمله می‌توان به هدر رفت بالای آب، مشکلات کانال‌های آبیاری و عدم لای‌روبی آنها، فشار پایین آب، فرسوده بودن زیرساخت‌های آبرسانی، قطعی و نوبت‌بندی آب و… اشاره کرد که انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان اصلاح شود.

نگران بی‌آبی دشتستان در تابستان ۱۴۰۰ هستیم

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نگران بی‌آبی و مشکلات آبی شهرستان دشتستان در تابستان ۱۴۰۰ هستیم و انتظار می‌رود از هم‌اکنون اقدامات اساسی برای رفع چالش‌های پیش رو صورت گیرد.

نظر شما