شناسهٔ خبر: 168977 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

به‌جای مذاکره بدنبال مدیریت درست ظرفیت‌های داخلی باشیم/ تعطیلی واحدهای تولیدی بی‌انصافی در حق ملت است

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن با تحریم به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور است و بایستی به جای اینکه به دنبال مذاکره با دشمن باشیم با مدیریت درست ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور مشکلات اقتصادی کشور حل کنیم.

به گزارش «نماینده» آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان، اظهار داشت: نمایندگان اقشار و نماینده ولی فقیه در استان نکات ارزشمندی را مطرح کردند و حتما از آنان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شنیدن سخنان جوانان و فرهیختگان برای مسئولان بسیار ارزشمند است ، افزود: فلسفه انقلاب اسلامی بر پایه آیات قران کریم مبتنی بر توحید، عدالت، نبوت و معاد است و بعد از توحید پرتکرارترین مسئله در جامعه عدالت است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امروز جامعه ما بایستی مبتنی بر عدالت باشد و برای تحقق آن باید چندین موضوع مانند رعایت عدالت توسط مسئولین و مردم رعایت شود و مردم و مسئولین خود را موظف به اجرای قانون و رعایت عدالت بدانند. 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مردم و فرهیختگان نباید نسبت به آن چه اتفاق می‌افتد بی تفاوت باشند، تصریح کرد: افراد برای اینکه عدالت در جامعه  اتفاق بیفتد باید احساس مسئولیت داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: دشمن حس مردم نسبت به ارزش های  انقلاب را حساسیت سنجی می کنند و بر اساس نتایج خود اقداماتی علیه جامعه و کشور انجام می دهند.

رئیس قوه قضاییه گفت: لرستان منطقه‌ای مستعد برای کشت گیاهان دارویی است و توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان می‌تواند تا ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم لرستان علاقه خود به انقلاب را به دفعات متعدد نشان داده‌اند، اظهار داشت: ترفند دشمن مایوس کردن مردم است اما دلداگان به انقلاب بایستی نسبت به آینده کشور امید داشته باشند و آن(امید) را در جامعه تزریق کنند. 

وی به واگذاری مجتمع کشت و صنعت لرستان به بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: استان لرستان ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی صنعتی دارد و در همین حوزه در بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی استان انجام دادیم متوجه شدیم که لرستان نماد خصوصی سازی خوب و بد است. 

رئیس قوه قضاییه با عنوان کردن این موضوع که بدون کوچکترین خستگی و ناامیدی به دنبال حل مشکلات استان هستیم، بیان کرد: تاخیر و تعطیلی واحدهای تولیدی در حق ملت و انقلاب بی‌انصافی است و در سال جاری تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار می‌گیریم زیرا معتقدیم شعار سال تابلویی است برای هدایت تمام مسئولین کشور است. 

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمن با تحریم به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور است و بایستی به جای اینکه به دنبال مذاکره با دشمن باشیم با مدیریت درست ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور مشکلات اقتصادی کشور حل کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه قضات در برخورد با قاچاق چوب باید احکام بازدارنده صادر کنند تا شاهد قاچاق چوب در کشور نباشیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی نبایستی اجازه دهند کارخانه‌های تولیدی سال‌های متعددی تعطیل باشند و پیگیری این موضوع وظیفه سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های نظارتی است. 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در برخورد با پرونده های فساد قاطعانه برخورد می‌کنیم، گفت: اما باید این نکته را در نظر بگیریم که باید مدارک مستند ارائه دهیم و اجازه نمی‌دهیم بدون دلایل مستند آبروی مسئولان ریخته شود. 

نظر شما