شناسهٔ خبر: 168972 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رفع موانع تولید با حذف امضاهای طلایی و اصلاح ساختاری/تهاتر بدهی های هپکو در سال ۹۹ نمونه ای از مانع زدایی است

کریمی نماینده مردم اراک در مجلس گفت: رفع موانع تولید تنها با حذف امضاهای طلایی و اصلاح ساختاری در حوزه‌های بانکی، گمرکی، مالیاتی و... ممکن است.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حمایت از تولید و رفع موانع آن نیازمند اصلاح ساختاری در حوزه‌های مختلف بانکی مالیاتی گمرکی و... است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بخش تولید وجود قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های دارای نقص است که اجرای این قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها باعث می‌شود تا تولیدکنندگان با مشکلات مواجه شوند و در مواردی هم قانون درست وضع شده اما به طور صحیح اجرا نمی‌شود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بروکراسی اداری و وجود امضاهای طلایی از دیگر مشکلاتی است که بر سر راه تولید در کشور وجود دارد که باید رفع شود.
کریمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی، درآمدها، صادرات و... همه متکی به راه افتادن تولید است و با رونق تولید همه بخش‌ها نیز با رونق و پیشرفت همراه خواهد بود.
وی افزود: یکی از اقداماتی که در سال گذشته در جهت رفع موانع بر سر راه تولید انجام شد، رفع موانع بر سر راه شرکت هپکوی اراک بود. این شرکت ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود و این بدهی باعث شده بود تا این شرکت در لیست سیاه به بانک‌ها قرار گیرد و نتواند از حقوق خود در عرصه تولید برخوردار شود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام شد بنا شد تا یک‌هزار و ۴۷ میلیارد تومان از بدهی‌های این شرکت از طریق تهاتر پرداخت شود، به این شکل که بنا شد تا بدهی‌های این شرکت از طریق مطالبات سازمان تامین اجتماعی که سهامدار شرکت هپکو است از دولت تهاتر شود و این موضوع در بند واو تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۳۹۹ لحاظ و بدهی‌های شرکت هپکو تهاتر شد و این شرکت از ابتدای سال ۹۹ توانست فعالیت خود را به صورت عادی از سر گیرد.

نظر شما