شناسهٔ خبر: 168950 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نیروهای مسلح علت مخالفت خود با سربازی اختیاری را اعلام کند

رژه نیروهای مسلح/* عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اجباری شدن سربازی از دوران رضاخان تغییری نداشته بی شک کشور به سمت توسعه یافتگی پیش می‌رود برای رسیدن به این توسعه یافتگی نیازمند تعیین و تبیین طرح‌ها و قوانین جدید متناسب با تغییر جامعه هستیم.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی در مورد طرح اختیاری شدن سربازی گفت: سربازی یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان و خانواده‌ها بوده که با افزایش مشکلات اقتصادی این دغدغه دو چندان شده است؛ با توجه به اینکه هر گونه تغییری در روند سربازی تعداد وسیعی از جامعه را در بر می‌گیرد بر همین اساس نیازمند اصلاح قوانین اعزام مشمولان  هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر قانون اجباری بودن سربازی از مدتها پیش در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است براساس این طرح هر مشمولی که بیش از ۲۸ سال دارد، به شرط اینکه تا پنجاه سالگی، ۵۰ درصد بیش از مشمولان سربازی‌رفته مالیات بپردازد، می‌تواند دوره خدمت وظیفه عمومی را سپری نکند و در عین حال از خدمات اجتماعی که به کارت پایان خدمت ربط دارد و به دارندگان کارت پایان خدمت تعلق می‌گیرد، بهره‌مند شود.

سربازی را هدفمند کنیم

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس یازدهم یادآور شد:  اجرایی شدن این طرح فقط به اختیاری بودن سربازی ختم نمی‌شود؛ این موضوع مسائل متعددی دیگری نظیر نیاز نیروهای مسلح به نیروی انسانی و افزایش دوران خدمت از  ۲ سال به ۵ سال البته به صورت هدفمند را شامل می‌شود.

وی ادامه داد:  افزایش ۹۰ درصدی حقوق سربازان موضوع دیگری است که در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند به سربازی اعزام شوند با پرداخت مبلغی از سربازی معاف شده و خدمات در یافت کنند.

نیروهای مسلح تاکنون استقبال خوبی از اجرایی شدن این طرح نداشته و متاسفانه علت مخالفت خود را تا این لحظه عنوان نکرده‌اند

ابوترابی تاکید کرد: نیروهای مسلح تاکنون استقبال خوبی از اجرایی شدن این طرح نداشته و متاسفانه علت مخالفت خود را تا این لحظه عنوان نکرده‌اند؛ مجلس یازدهم آماده پذیرای هر گونه نظر و پیشنهادی از طرف نیروهای مسلح برای تغییر قانون اجباری بودن سربازی است، طرح اجباری شدن سربازی از دوران رضاخان تغییری نداشته بی شک کشور به سمت توسعه یافتگی پیش می‌رود برای رسیدن به این توسعه یافتگی نیازمند تعیین و تبیین طرح‌ها و قوانین جدید متناسب با تغییر جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید:

چهار برابرشدن واریزی به سربازان اولین گام اصلاح ساختار سربازی در کشور

تاخیر ۱۳ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان/سهمیه امریه سربازان پزشک در وزارت بهداشت افزایش پیدا کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطر نشان کرد:  ستاد کل نیروهای مسلح تاکنون طرحی برای قانون سربازی ارائه نداده است در عین حال با طرح ها و پیشنهادات مجلس در این خصوص هم مخالفت می‌کند.

نظر شما