شناسهٔ خبر: 168948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا نمی‌کند/مجلس مصوبات قبلی کمیسیون تلفیق بودجه را تصویب کرد

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس براساس مصوبات قبلی کمیسیون تلفیق بودجه را تصویب کرد.

به گزارش«نماینده» رحیم زارع در رابطه با توصیه مقام معظم رهبری به مجلس در مورد تصویب بودجه گفت: قضیه از این قرار است که جهانگیری در مورد نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به مقام معظم رهبری نوشته بود که ایشان هم خطاب به مجلس گفتند این را مدنظر داشته باشید و به آن توجه کنید اما در مورد قیمت صحبتی نکردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا تأکید مقام معظم رهبری بر این بود که به درخواست دولت توجه شود که مجلس هم در نهایت با درخواست دولت درخصوص ارز ۴۲۰۰هزارتومانی موافقت کرد. همچنین بر این اساس سال آینده شاهد افزایش قیمت کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی به آنها تعلق می‌گیرد، نخواهیم بود.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه تنها نامه معاون اول رئیس‌جمهور مطرح بود و غیر از آن نامه دیگری به مجلس درباره بودجه نرسیده است.

زارع در رابطه با اینکه دولت در دومین لایحه بودجه‌ای که به مجلس آورد تا چه اندازه به اصلاحات کمیسیون تلفیق توجه کرد؟ خاطرنشان کرد: دولت در بودجه دوم پا پیش گذاشت و در مورد معیشت و تولید که دغدغه نمایندگان بود اصلاحاتی انجام داد و مابقی مواردی را که اصلاح نکرده بود خود کمیسیون تلفیق اصلاح کرد. البته مجلس براساس مصوبات قبلی کمیسیون تلفیق بودجه را تصویب کرد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه تا چه اندازه این امیدواری وجود دارد که دولت مصوبات کمیسیون تلفیق و در نهایت مجلس را در مورد بودجه اجرا کند؟ یادآور شد: بودجه بعد از تصویب مجلس تبدیل به قانون شده و دولت باید آن را اجرا کند و همانطور که ما در کمیسیون تلفیق با دولت همراهی، تعامل و هماهنگی کردیم، دولت هم باید این نکته را در نظر بگیرد و بداند هرکاری که مجلس در صحن انجام داده به خاطر مردم و جامعه بوده و باید آن را اجرا کند.

نظر شما