شناسهٔ خبر: 168935 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

‍ تخطی از شعار سال، خلاف شرع و قانون است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر مقامی اعم از اعضای دولت و مجلس به پیام های رهبری بی توجهی کند، هم خلاف قانون اساسی و هم خلاف شرع عمل کرده است.

عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه قانون اساسی برای رهبری تعیین کرده، پیام های رهبری، پیام های ساختاری است چرا که سیاست های کلان به دست ایشان تدوین و تبیین می شود.

وی در ادامه افزود: از این رو هر مقام و هر کسی اعم از اعضای دولت و مجلس به آن بی توجهی کند، هم خلاف قانون اساسی و هم خلاف شرع عمل کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: تولید خط مقدم جنگ اقتصادی و پاسخ دندان شکن به این عمل وحشیانه ای است که امریکا و غرب به کشور ما تحمیل کرده‌اند و خلاف همه قوانین بین المللی است.

تالار پشتی یادآور شد: تنها کشوری که مقابل این اقدامات خلاف قوانین بین بین‌المللی ایستاده و از منافع ملی خود و بشریت دفاع می کند ایران به رهبری آیت الله خامنه ای است.

وی با اشاره به اینکه همیشه در بازدیدهای نظارتی و میدانی، برطرف کردن ایرادات و مشکلات را به دولت گوشزد کرده ایم، تاکید کرد: با توجه به شعار سال که رهبری آن را تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها قرار داده‌اند، برخوردها و بازدیدهای نظارتی را تقویت می‌کنیم و به سادگی از کنار موانع نمی گذریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصای وجود مقامات اجرایی رفع موانع است لذا بر اساس این وظیفه قانونی، باید موانع را برطرف و کاراها را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اقدامات مهم این کمیسیون در سال 99 ، تصریح کرد: در دیدار اعضای کمیسیون صنایع با رئیس قوه قضائیه، دو مطلب کلیدی مطرح شد که بر اساس آن قرار شد واحد های تولیدی و صنعتی به هیچ وجه پلمپ نشوند و مطلب دیگر اینکه خط مجازات بر اساس منافع ملی تعریف شود.

تالار پشتی تصریح کرد: نگرانی واحدهای تولیدی کشور این است که دولت به بهانه های سیاسی واردات را آزاد کند این در حالیست که برداشتن تحریم ها نباید بهانه ای برای سرکوب تولید داخلی شود.

وی در پایان تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال آینده در حوزه نظارت میدانی بسیار حضور قوی خواهد داشت و زیر بار کوچکترین مساله ای که تولید ملی را تضعیف کند، نخواهد رفت.

نظر شما