شناسهٔ خبر: 168933 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاهش ۵۰ درصدی مخازن زباله در پایتخت

بحران زباله در لبنان‎ معاون شهردار تهران با اشاره به معضل زباله گردی گفت: تا خرداد ۱۴۰۰ ضمن ساماندهی مخازن زباله میزان آنها در سطح شهر به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا جوادی‌یگانه در نشست خبری درباره برنامه‌ شهرداری همزمان با آغاز سال نو اظهار داشت: همزمان با نزدیک شدن به نوروز شهرداری تهران برنامه‌هایی را برای شهروندان در نظر گرفته است و به طور کلی شهرداری نسبت به گذشته اجتماعی شده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم این مسأله مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در نظر گرفتن پیشنهادات مردم در اجرای پروژه‌های محلی از جمله رویکردهای اجتماعی شدن شهرداری تهران بوده که از این طریق فاصله بین شهر و شهروندان کاهش می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به اجرای کمپین یک به علاوه یک جهت کمک به محرومان اشاره کرد و گفت: از مدیران شهری جهت شرکت به این کمپین دعوت کرده‌ایم و این اقدام در راستای حمایت‌های مؤمنانه از شهروندان نیازمند انجام می‌گیرد.

جوادی‌یگانه از برگزاری کنسرت در بیش از ۲۰ گرمخانه و راه‌اندازی کارناوال‌های شادی همزمان با نوروز خبر داد و گفت:  با همکاری کانون پرورش فکری برنامه‌های نمایش عروسکی و نمایش فیلم در سطح شهر در ایام نوروز صورت می‌گیرد.

وی درباره موضوع زباله‌گردی اظهار داشت: زباله‌گردی پیامد ناخواسته مخازن زباله بود و از آنجایی که زباله‌گردی جرم‌انگاری نشده این مسأله ادامه یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه درباره زباله‌گردی جریان تازه‌ای درست شده که شهرداری به دنبال برطرف کردن آن است، گفت: برخی از مناطق شهر مخازن زباله آنها اصلاح‌شده و این راه‌حل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: کودکان زباله گرد پیامد مخازنی است که در سر کوچه ها گذاشته شده و شهرداری به‌دنبال حل این مسئله است به طوری مقرر شده تا خردادماه ۱۴۰۰ ضمن ساماندهی مخازن میزان آنها در سطح شهر به ۵۰ درصد کاهش یابد.

جوادی یگانه افزود: ما با پیمانکاران جمع‌آوری پسماند خشک هم جلساتی را گذاشته و به دنبال آن هستیم تا آنها را مجاب کنیم تا از کودکان کار در جمع‌آوری پسماند استفاده نکنند.

معاون شهردار تهران در پایان در خصوص اینکه خدمات شهرداری تهران در بحث آذین بندی در اعیاد و یا سیاه‌پوش کردن شهر در ایام عزا چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد نیز گفت: در دوره‌های قبلی مصوب شده تا تنها ۱۵ درصد بیلبوردها در سطح شهر به انجام امور فرهنگی اختصاص یابد که آنچه ما انجام می‌دهیم چیزی بیش از این میزان است.

وی در خصوص مراکز بهاران گفت: دو مرکز تحویل بهزیستی شده و در حال حاضر برخی از مشکلات در این زمینه وجود دارد.

نظر شما