شناسهٔ خبر: 168907 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افراد بی‌سابقه وارد هیأت مدیره صندوق بازنشستگی نفت شده‌اند/ نهادهای امنیتی و نظارتی به ایجاد نارضایتی در صنعت نفت ورود کنند

نخعی نماینده مردم نهبندان در مجلس با بیان اینکه افراد بی‌سابقه وارد هیأت مدیره صندوق بازنشستگی نفت شده‌اند، از نهادهای امنیتی و نظارتی خواست به موضوع عمدی بودن ایجاد نارضایتی در این صنعت ورود کنند.

به گزارش «نماینده» مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان در مجلس امروز(سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه) طی تذکر شفاهی با اشاره به روز ملی صنعت نفت اظهار داشت: بعد از بلایی که بر سر صندوق بازنشستگی و تغییر اساسنامه درآوردند افراد بی‌سابقه وارد هیأت مدیره این صندوق شدند که کمر به نابودی زیرساخت‌های صنعت نفت مانند دانشگاه صنعت نفت، سازمان بهداشت و درمان و ... در این حوزه بستند.

وی افزود: کارکنان رسمی را یک روز با عدم تعدیل مدارک تحصیلی تهدید می‌کنند و روز دیگر با اجرای سلیقه ماده ۱۰ قانون وظایف در اختیار صنعت نفت مورد استرس قرار می‌دهند. در حالی که این قانون پس از بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق نفتی و همت مجلس تصویب شده است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس خاطرنشان کرد: برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی کار معین و پیمانکاری آزمون‌های آنچنانی برگزار می‌شود اما در نهایت دوستان و بستگان را تبدیل وضعیت کرده‌اند و کارکنانی که سالیان سال در سخت‌ترین شرایط با حقوق ناچیز کار کرده‌اند را معطل کرده‌اند.

نخعی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات واصله شنیده شده به دستور آقای بیژن زنگنه وزیر نفت بیش از ۱۰ هزار سمت سازمانی در آستانه ابلاغ قانون جامع ایثارگری حذف شده تا در کنار مشکلات پدیده ایثارگران این امر نیز سدی در برابر تبدیل وضعیت آنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه بارها در  جلسات با مسؤولان نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی در خصوص کارکنان صنعت نفت هشدار داده بودم، گفت: مثل اینکه آقایان از جایی دستور گرفته‌اند که کارکنان نفت کشور را به عنوان قلب اقتصاد کشور ناراضی کنند بنابراین مجلس، نهاد امنیتی و نظارتی باید به موضوع عمدی بودن این ایجاد نارضایتی در صنعت نفت ورود کنند.

نماینده مردم نهبندان در مجلس در پایان گفت: هر چه سریع‌تر وضعیت ابهام‌برانگیز صادرات فرآورده‌های نفتی نیز مشخص شود.

نظر شما