شناسهٔ خبر: 168894 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرخی میکال:

انتخابات ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم پرشور خواهد بود

انتخابات عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است همانگونه که در زمان شیوع کرونا در بسیاری از کشورها انتخابات برگزار شد، در ایران نیز امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری پرشور انتخابات فراهم است.

به گزارش «نماینده» رسول فرخی میکال با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات حتی در زمان شیوع کرونا، گفت: در هر بستر اجتماعی پویا باید تلاش کنیم به اهداف خود دست پیدا کنیم که لازمه این موضوع داشتن راهکارهای مناسب است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: یکی از بحث های اساسی و حساس حوزه مردم‌سالاری دینی یقینا انتخابات است که مسئولان اجرایی برای حضور و مشارکت مردم باید ظرفیت های خود را فعال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در شرایط کرونا انتخابات برگزار شده است، اظهار داشت: امیدواریم انتخابات خوبی با مشارکت حداکثری مردم و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و قطعا این حضور پرشور نیز خواهد بود.

فرخی میکال در ادامه با بیان اینکه همه گیری کرونا صرفا در کشور ما نیست، یادآور شد: باید تلاش کنیم برای جاری بودن زندگی در هر شرایطی مسیر درست را از طریق ارائه راهکارهای مناسب، انتخاب کنیم.

وی افزود: مسئولان باید تلاش کنند انتخابات پرشور و در حد گام دوم انقلاب برگزار کنند که برای دوره دوم انقلاب که دوره بالندگی است سرنوشت ساز بوده و می تواند مسائلی را در داخل و خارج حل و فصل کند تا بتوانیم موازنه ای در مقابل دنیا ایجاد کرده و هم افزایی در حوزه کشورهای اسلامی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم در هر شرایطی در انتخابات شرکت می کنند، خاطرنشان ساخت: درست است که بحث گرانی مردم را اذیت می کند و در ماه های اخیر افزایش قیمت افسارگسیخته حتی باعث شده تعزیرات پاسخگو نباشد اما مردم در انتخابات حضور می یابند البته تذکری به رئیس جمهور داده ایم که برای حل این مشکل دستوری صادر شود تا استان ها با مدیریت استانداری ها کمیته ای برای شکستن قیمت ها تشکیل دهند.

نظر شما