شناسهٔ خبر: 168889 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اکبری تالارپشتی در تذکر شفاهی:

وتوی تصمیم وزرای صمت و جهاد برای نحوه توزیع کالاهای اساسی، حاکی از عدم اهمیت معیشت مردم برای رئیس جمهور است

اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نحوه مدیریت بازار و تأمین معیشت مردم از سوی رئیس جمهور انتقاد کرد و گفت: نبود وزارت بازرگانی بهانه رئیس جمهور برای عدم کنترل قیمت و توزیع در بازار است.

به گزارش  «نماینده» عزت اله اکبری تالارپشتی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: ۴ ماه قبل وزرای صنعت و جهاد برای تقسیم کار در حوزه توزیع مرغ، گوشت و تخم مرغ جلسه‌ای تشکیل داده و صورتجلسه‌ای تنظیم کردند که بر این اساس تقسیم کاری صورت گرفت.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور تصمیم این دو وزیر را بدون هیچ پیشنهاد جایگزین وتو کرد که نشان می‌دهد معیشت مردم برای وی اهمیت ندارد و رئیس دولت که نتوانست قیمت مرغ، گوشت و تخم مرغ را در شب عید کنترل کند حال می‌گوید علت آن نبود وزارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به جای اذعان به عدم توان مدیریت بازار و مسئولیت پذیری نسبت به مردم، نبود وزارت بازرگانی را بهانه می کند، در حالی که می‌توانست تاکنون با جدی گرفتن موضوع، این مسئله را مدیریت کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که در دفاع از مجلس، گزارش کار خوبی از عملکرد آن ارائه و تاکنون با حساسیت موضوع را پیگیری کرد.

نظر شما