شناسهٔ خبر: 168885 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برگزاری نشست کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی در مجلس/ادامه بررسی این طرح در جلسات فشرده بعد از اتمام تعطیلات عید نوروز

عباس گودرزی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن اعلام خبر برگزاری نشست کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی در مجلس از ادامه برگزاری این جلسات بعد اتمام تعطیلات عید نوروز به طور فشرده، خبر داد.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی در تشریح جزییات نشست کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی، گفت: این طرح بحث برانگیزی است که گستره وسیعی از مباحث و نقطه نظرات را در برمی‌گیرد، لذا با توجه به اهمیت موضوع از اظهارنظر تک تک نمایندگان و دستگاه‌های مدعو استفاده کردیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ناظر به اینکه بنا داریم در پی اجرای این طرح، شرکت‌های نیروی انسانی را تعیین تکلیف کرده و از چرخه استخدامی کشور حذف کنیم، طبیعی است که حساسیت و اهمیت خاص خود را دارد و مباحث مختلفی پیرامون آن مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی صورت گرفته در ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، این شرکت‌ها به این دلیل ایجاد شدند که هم ساختار دستگاه‌های دولتی فربه نشود و بدنه دستگاه‌های اجرایی کوچک‌سازی شود و هم هزینه‌ها کاهش پیدا کند. اما نه تنها بدنه دستگاه‌های اجرایی کوچک‌سازی نشد، بلکه هزینه‌ها نیز افزایش پیدا کرد و فرصتی برای تبعیض، رابطه‌بازی، بی‌عدالتی و اقدامات و رفتار خارج از ضابطه و قاعده ایجاد کرد، بنابراین ضرورت دارد این بساط در کشور برچیده شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: امروز در این نشست پیرامون این موضوع به طور مفصل بحث و گفتگو شد و در خصوص یکی از مواد آن به جمع‌بندی رسیدیم و وارد ماده بعدی شدیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این دومین نشست بود که به دلیل اهمیتی که داشت بلافاصله بعد از اتمام بررسی بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد و برگزاری این نشست‌ها نیز بعد از اتمام تعطیلات عید نوروز به طور فشرده ادامه خواهد یافت.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست جمعی از نمایندگان مجلس و  مهمانانی از سازمان  اداری و استخدامی کشوری، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند

نظر شما