شناسهٔ خبر: 168881 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جزئیات نتایج ۷ بندی جلسه ۳ ساعته مجلس با وزرا درباره «بازار شب عید»

ساداتی نژاد/2 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، نتایج ۷ بندی جلسه ۳ ساعته امروز مجلس با وزرای صنعت و کشاورزی درباره «بازار شب عید» را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جلسه مشترک پیش از ظهر امروز کمیسیون‌های کشاورزی، صنایع و اقتصادی مجلس با وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت بازار شب عید اظهار داشت: این جلسه سه ساعته در پی دستور روز گذشته رئیس مجلس مبنی بر پیگیری نابسامانی‌های موجود در بازار شب عید به ویژه در بازار مرغ تشکیل شد و گزارش‌های مختلف از سوی وزرای صنعت و کشاورزی دریافت شد.

وی با بیان این که نمایندگان نیز نظرات کارشناسی خود را ارائه کردند، افزود: نهایتا پس از سخنان رئیس مجلس و وزرا، جمع‌بندی جلسه در ۷ بند صورت گرفت و قرار شد این موارد تا آخر ماه رمضان با قدرت توسط این دو وزارتخانه دنبال شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ۷ بند جلسه امروز را به این شرح اعلام کرد؛

۱- مقرر شد تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها تا آخر ماه رمضان توسط وزارت صنعت انجام شود تا مدیریت بهتری بر روند توزیع و تنظیم بازار مرغ صورت گیرد.

۲- قرار شد عرضه مستقیم در استان‌ها نیز با نظارت استانداران و اصناف تا آخر ماه رمضان دنبال شود.

۳- تصمیم‌گیری در خصوص این اقلام فقط در ستاد تنظیم بازار کشور صورت گیرد و ستاد تنظیم بازار استان‌ها حق ندارند تصمیمات متفاوت و متضادی با ستاد مرکزی تنظیم بازار اتخاذ کنند.

۴- عرضه مرغ منجمد نیز تا آخر ماه رمضان استمرار خواهد داشت.

۵- در خصو ص ۵۰ هزار تن واردات مرغ نیز قرار شد تجدیدنظر شود تا با خرید از تولیدکنندگان داخل، از داخل نیز حمایت شود.

۶- تأکید شد از ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به ویژه بسیج اصناف در روند توزیع حداکثر استفاده شود و در این جریان از توزیع‌کنندگان منتخب نیز برای مدیریت بازار بهره کافی گرفته شود.

۷- تأکید شد نظارت بر بازار مرغ تا آخر ماه رمضان با تیم‌های بازرسی تعزیرات و اصناف به طور دقیق صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: پیگیری و نظارت مجلس در خصوص اجرای این موارد توسط دولت، با جدیت دنبال خواهد شد تا شاهد ثبات نسبی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باشیم.  

نظر شما