شناسهٔ خبر: 168810 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاسمی پور در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در استان کردستان:

بیکاری جوانان تحصیلکرده معضل اصلی خانواده های کرد/ضرورت بهره مندی از ظرفیت جوانان کردستانی در مدیریت کشور

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس معضل بیکاری جوانان تحصیلکرده را مهم ترین مشکل خانواده های کرد دانست و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

به گزارش «نماینده» شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان کردستان ضمن گرامیداشت ایام مبعث حضرت رسول اکرم (ص) عنوان کرد: یکی از مهم ترین معضلات استان کردستان، مسئله بیکاری جوانان تحصیلکرده است. این معضل موجب شده برخی از مردم کردستان از روی ناچاری روی به کولبری بیاورند در حالی که کولبری در شأن مردم کردستان نیست و شغلی نیست که مردم بتوانند آن را انتخاب کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهم ترین معضلات ما در استان کردستان برخورداری نامطلوب از راه های مواصلاتی است. در حال حاضر کریدور شمال به جنوب، راه مواصلاتی همدان به سنندج، بیجار به همدان و سنندج به مریوان از مطالبات مردم است که همچنان در انتظار بهره برداری از این پروژه ها هستند.

وی با انتقاد از اینکه شهرستان های مریوان و سروآباد از مناطق عملیاتی جنگ حذف شده و فوق العاده شغل برای کارمندان در این منطقه محاسبه نمی شود، افزود: دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز یکی دیگر از مطالبات مردم در استان کردستان و سراسر کشور است.

قاسمی پور سهم مدیریتی جوانان کردستانی در مدیریت کشور را ناکافی برشمرد و گفت: با وجود توانمندی جوانان کرد اما از ظرفیت آنان در اداره کشور استفاده نمی شود.

وی توجه ویژه به ظرفیت دامداری و کشاورزی استان کردستان را موجب رونق اشتغال و اقتصاد در استان برشمرد و خواستار اجرایی شدن فاز دوم پرورش ماهی در حوزه انتخابیه خود شد که فاز نخست آن چندی پیش اجرایی شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضعف در آنتن دهی خطوط تلفن همراه و همچنین ضعف در شبکه اینترنت را یکی از معضلات دیگر استان و حوزه انتخابیه خود دانست و در ادامه خواستار ساماندهی مرز باشماق برای رونق تبادلات اقتصادی در مرز کردستان شد.

وی توسعه مناطق آزاد در استان کردستان را یکی دیگر از ضرورت های استان خواند و تاکید کرد: تبدیل شدن توسعه مناطق آزاد در استان به وضعیت اقتصادی و بهبود آمار اشتغال کمک خواهد کرد.

نظر شما