شناسهٔ خبر: 168809 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس از استان کردستان:

کولبری شغل محسوب نمی شود و در شأن مردم و کشور نیست

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با تاکید بر تسهیل گری برای واردات ۱۰۰ قلم کالای تعیین شده برای مرزنشینان، تصریح کرد: سوءمدیریت در استان به افزایش آمار کولبری دامن زده است در حالی که کولبری شغل محسوب نمی شود و در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش «نماینده» بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان کردستان ضمن تقدیر از حضور رئیس مجلس در استان کردستان، عنوان کرد: هدف از این سفرهای نظارتی تسهیل گری و روی ریل قرار دادن امور اجرایی و به ثمر نشاندن تلاش های مدیران استانی خواهد بود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس با ابتکاری که دکتر قالیباف در زمینه سفرهای نظارت میدانی ایجاد کرده از ظرفیت قانونگذاری و نظارتی استفاده خواهد کرد، افزود: دخالت و موازی کاری به هیچ عنوان در دستورکار ما نمایندگان نخواهد بود بلکه به دنبال آن هستیم که چرخ توسعه استان با سرعت بیشتری بچرخد.

وی یکی از معضلات اصلی استان کردستان را مسائل راه و جاده های مواصلاتی برشمرد و افزود: تحمل سفر در این مسیر به ویژه برای همشهریان من در حوزه سقز و بانه بسیار سخت است.

رحیمی با انتقاد از اینکه کریدور شمال به جنوب قطعه نخست آن از بانه آغاز می شود هنوز کلید نخورده است، اضافه کرد: امیدواریم با تصمیمات در نظر گرفته شده در جاده های مواصلاتی به ویژه جاده اصلی بانه که بخشی از آن همچنان خالی است سامان یابد.

وی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز نیازمند رسیدگی مبرم و فوری است، متاسفانه واژه کولبری در جامعه باب شده که این مسئله به هیچ عنوان شغل محسوب نمی شود بلکه پدیده ای شومی است که در شأن مردم و نظام انقلابی اسلامی نیست.

رحیمی با بیان اینکه کولبری به هیچ عنوان یک انتخاب نیست، افزود: متاسفانه کولبری از روی ناچاری صورت می گیرد و مردم مجبور به چنین اقدامی می شوند لذا ضرورت دارد که تدبیر اساسی برای حل این معضل اندیشیده شود.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مثبتی که دولت در این راستا انجام داده آزادسازی واردات 100 قلم کالا برای مرزنشینان است اما به دلیل سوءمدیریت در استان صاحبان بار ترجیح می دهند بار خود را از سایر استان ها وارد کنند و عملا سودی از این مصوبه مهم دولت به استان کردستان نرسیده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران در استان فرش قرمز پهن کنیم، افزود: ورود سرمایه گذار به استان کردستان موجب کاهش آمار کولبری و از بین رفتن این پدیده شوم خواهد شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی بانه شد تا شرایط برای ورود سرمایه گذاری نیز در استان تسهیل شود.

نظر شما