شناسهٔ خبر: 168805 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سعیدی در گفتگو با «نماینده»:

ما از سفر رییس قوه مقننه به نقاط مختلف کشور ونظارت میدانی استقبال وحمایت میکنیم/کسی نمیتواند منکررویکردتعاملی قالیباف باتک تک نمایندگان باشد

سعیدی نماینده مردم چابهار: ما از سفررئیس قوه مقننه به اقصا نقاط کشور و بازدیدهای میدانی ایشان استقبال می کنیم که در راستای انجام این نظارت های میدانی در برخی از حوزه ها  کارهایی پیرو این سفرهای رئیس مجلس انجام شده است.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در گفتگو با«نماینده» دربارۀ عملکرد سران قوا گفت: از زمان روی کارآمدن آیت الله رئیسی با طرح سند تحول قضائی شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه بودیم، به شخصه معتقدم اساس اصلاح کشوراز مجموع دستگاه قضا آغاز می شود. در این مجموعه پیش از این شاهد مشکلات ساختاری جدی در روند رسیدگی به پرونده ها و... بودیم، که با اصلاحات ساختاری که آیت الله رئیسی آغاز کردند شاهد حرکت مثبتی برای رفع این مشکلات هستیم

نماینده مردم چابهار دربارۀرویکرد تعاملی رئیس قوه مقننه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف با رای قاطع نمایندگان به عنوان رئیس قوه مقننه  انتخاب شدند در حوزه مدیریت کاریشان شاید دوستان نقدهایی را وارد بدانند اما کسی نمی تواند منکر رویکرد تعاملی ایشان با تک نمایندکان باشد و گفته شود ایشان نظر نمایندگان را لحاظ نکرده است.

سعیدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در اهمیت نظارت میدانی مجلس گفت: مهم ترین موضوع که مقام معظم رهبری تاکید موکد دارند؛ شان نظارتی مجلس است که پیرو این موضوع آقای قالیباف سفرهای متعددی به اقصا نقاط  کشور داشتند و مشخصا از محروم ترین نقاط کشور سفرهای خود را در ابتدا، شروع کردند.

وی افزود:رئیس قوه مقننه در بازدیدها به گونه ای زیبنده با مردم و لایه های مختلف مردم می نشیند،صحبت می کنند و  موانع را بررسی می کنند. ما از سفررئیس قوه مقننه به اقصا نقاط کشور و بازدیدهای میدانی ایشان استقبال می کنیم که در راستای انجام این نظارت های میدانی در برخی از حوزه ها  کارهایی پیرو این سفرهای رئیس مجلس انجام شده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد ناکارآمد رئیس جمهور گفت: ما قبول داریم که دولت شرایط خاصی را تجربه می کند و شرایط عمومی کشور را زمانی که در مقام قضاوت قرار می گیریم؛ شرایطی که نظام سلطه علیه  کشور ایجاد کرده است را  لحاظ می کنیم  اما متاسفانه با لحاظ همه اینها، مخصوصا از رئیس قوه مجریه شاهد یکسری رفتارها هستیم که اینها بیشتر از تحریم های بین المللی مردم را دچار مشکل کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی دربارۀ منفعل بودن رئیس قوه مجریه گفت: اینکه وزرای مملکت خودشان اعلام می کنند که امکان ملاقات با رئیس جمهور را نداریم و برای ملاقات با رئیس جمهور سالیان سال است که منتظر هستم نشان دهنده این است که آقای روحانی عملا رشته کار را از دست خودشان خارج کرده اند و اینها علامت های خوبی نیستند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به نقش دخالت های نابجای رئیس جمهور در عملکرد وزرا و علت تلاطم بازار گفت:  مضاف بر این،  برخی از حوزه ها مشخصا، الان وزیر صنعت، معدن و تجارت با جهاد کشاورزی تفاهم کردند که اختیارات وزارت جهاد در حوزه تقسیم بازار به این وزارت خانه برگردد ولی رئیس جمهور مانع این امر می شود و شاهد تلاطم در بازار کلاهای اساسی، بازار میوه، گوشت ، مرغ و ... را داریم بخشی از آن به این موضوع برگردد.

سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: به شخصه درعین حال که سعی می کنم در قضاوتم حتما شرایط عمومی کشور را در نظر بگیرم اما مشخصا مردم از این روند ریاست قوه مجریه نارضایتی مطلق دارند.اینکه به طور مثال رئیس جمهور مملکت در ماجرای افزایش قیمت بنزین بفرمایند که من هم روز جمعه خبر دار شدم این ها مسائلی است که زمانی که کنار هم می گذاریم باید قبول کنیم که متناسب با چشم اندازی که مقام معظم رهبری طرح کردن قوه مجریه حرکت نکردند

نظر شما