شناسهٔ خبر: 168796 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجمع تشخیص بررسی پرونده باغات را به شورای شهرسپرد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تصمیم‌گیران نهایی پرونده باغات هستند گفت: امروز در صحن شورا ۴ پرونده مربوط به باغات بررسی شد.

به گزارش «نماینده» محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام گرفته در صحن امروز شورا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امروز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت مسأله اعتراض فرمانداری به عنوان مصوبه قبلی در مورد تغییر نام مدیریت بحران بود که شورا اصرار بر رأی قبلی و مصوبه پیشین داشت.

وی افزود: همچنین اصلاحیه بودجه سال ۹۹ شهرداری که قبلا دو فوریت آن به یک فوریت تبدیل شده بود مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و نظر کمیسیون برنامه و بودجه در صحن مطرح و تصویب شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین مصوبه‌هایی در مورد پرونده باغات و نامگذاری خیابان‌ها داشتیم که دو نامگذاری جدید خیابان و بررسی ۴ پرونده باغ انجام گرفت.

هاشمی بیان داشت: تشخیص باغ بودن و نبودن برخی زمین‌ها مشکل است و این دغدغه فقط برای شورای پنجم نیست قانون که در مجلس تصویب شد اختلافاتی در مورد آن وجود داشت بر همین اساس مسأله مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و آنجا اعلام کردند که تصمیم‌گیری نهایی باید توسط اعضای شورا انجام گیرد.

وی گفت: بر اساس قانون تصمیم‌گیری در مورد پرونده باغات بر عهده ۲۱ عضو شورا است و با توجه به این رویکرد تکلیف مشخص است البته ناگفته نماند که همیشه ضد و نقیض‌هایی در این زمینه در مورد پرونده باغات وجود داشته است.

نظر شما