شناسهٔ خبر: 168779 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت رسیدگی به زخم کهنه کولبران مناطق مرزی/ نگاه ویژه مجلس به استان های محروم در بودجه ۱۴۰۰

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رفع مشکلات مناطق محروم استان کردستان گفت: مسئله کولبری یکی از زخم های کهنه در حوزه مرزی کشور چه در شمال غرب و چه در جنوب شرق به شمار می آید که باید به آن رسیدگی شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ برای حل این معضل بتوانیم ایجاد تحرک کنیم.

به گزارش «نماینده» دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اسفندماه) برای نظارت میدانی به استان کردستان سفر کرده است، در تشریح عزیمت خود به این استان، عنوان کرد: سفر به کردستان که یکی از مناطق پرظرفیت و متاسفانه مناطق محروم کشور نسبت به شاخص های توسعه ای به شمار می آید، براساس برنامه های نظارت میدانی در پروژه ها به ویژه نظارت بر پروژه های نیمه تمام پس از پایان بررسی لایحه بودجه که کار فشرده ای بود، صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر ۳ نفر از روسای کمیسیون های تخصصی مجلس ما را همراهی می کنند، افزود: در بازدید میدانی که در استان مستقر خواهیم بود، تقریباً به همه حوزه های استان سرکشی خواهیم داشت و موضوعات مدنظر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: نشست با شورای برنامه ریزی و استاندار برای حل مشکلات کردستان از دیگر برنامه های این بازدید میدانی خواهد بود. همچنین برخی موارد که در استان به کندی پیش می رود نیز برای تسریع امور پیگیری خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: توجه به موضوع محرومیت زدایی که در بودجه ۱۴۰۰ نیز به خوبی دیده شده یکی از محورهای ما در استان خواهد بود. استان کردستان ظرفیت خوبی در حوزه صنایع به ویژه صنایع تبدیلی دارد و همین ظرفیت در حوزه کشاورزی نیز وجود دارد که به همین جهت روسای کمیسیون های کشاورزی و صنایع در این بازدید میدانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه آب شرب دچار مشکلاتی است، گفت: این مشکل در تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی و آب شرب وجود دارد.

رئیس قوه مقننه کشورمان یکی دیگر از موضوعات مهم استان را مسائل مرزی و موضوع کولبرها دانست و گفت: مسئله کولبری در استان یکی از زخم های کهنه در حوزه مرزی کشور چه در شمال غرب و چه در جنوب شرق به شمار می آید که همه این موضوعات ذکر شده با بهره گیری از نظرات کارشناسان استان و مشورت با وزرا و سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا تحرک را در استان کردستان در سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم.

نظر شما