شناسهٔ خبر: 168759 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت :طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای رسیدگی درجلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار  اشکالات شورای نگهبان و هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد. و در سامانه بارگذاری شده است.

وی افزود: امیدواریم هفته آینده بعد از تعطیلات مجلس، طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و مجدداً به شورای نگهبان ارجاع شود، اما در نهایت تصمیم این موضوع با هیئت رئیسه مجلس است.

جوکار گفت: با ارجاع این طرح اگر پروسه تایید از سوی نگهبان با تاخیر نباشد امیدواریم که این طرح برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود. اما در مورد طرح مربوط به انتخابات شوراها باید عرض کنم که این موضوع هنوز در کمیسیون جمع بندی نشده است و کارگروه ها در حال بررسی آن هستند.

وی در خصوص اهم ایراداتی که شورای نگهبان به اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری گرفته است گفت: بیشتر ایرادات مربوط به حوزه وظایفی واعمال سیاست های بالادستی و ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است، همچنین معیار های رجال مذهبی و سیاسی و صِرف اینکه داوطلبان از میان استادان حوزه و دانشگاه باشند، کافی نبود از نظر شورا که این اصلاحات در کمیسیون انجام شد.

نظر شما