شناسهٔ خبر: 168757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیش بینی بودجه‌ای مجلس برای اجرای کامل رتبه‌‎بندی معلمان

اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس از اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای کامل رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: مجلس رقم در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه بندی را ارتقا داد و با مصوبه مجلس دست دولت برای اجرای کامل رتبه بندی معلمان باز است.

مهدی اسماعیلی با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص اعتبار به منظور اجرای کامل رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: رقم در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رقم ۵ هزار میلیارد تومان بود که این رقم کفاف اجرای رتبه بندی معلمان را نمی‌داد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس مجلس تصمیمی مبنی بر تغییر اعتبارات اختصاصی برای اجرای کامل رتبه بندی معلمان گرفت و از محل بند (و) تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه برای رتبه بندی معلمان کسب اعتبار کرد.

وی یادآور شد: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای این بند، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۹۰ هزار میلیارد تومان آن برای همسازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد و ۶۰ هزار میلیارد تومان دیگر به سایر موارد از جمله رتبه بندی معلمان اختصاص پیدا می‌کند.

اسماعیلی افزود: برآوردهای ما در کمیسیون آموزش مجلس نشان می‌دهد رقم مورد نیاز برای اجرای کامل رتبه بندی معلمان حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم دولت پس از تدوین شیوه‌نامه‌های اجرای قانون، رقم مورد نظر را از بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه به صورت کامل به رتبه بندی معلمان اختصاص دهد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: معلمان سال‌ها است که به دنبال اجرای رتبه بندی معلمان هستند و مجلس یازدهم   با مصوبه بودجه‌ای برای این دغدغه طولانی معلمان تدبیری اندیشید.

نظر شما