شناسهٔ خبر: 168742 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران در اوج تحریم‌ها به صنایع دفاعی و موشکی دست پیدا کرد/ قدرت بازدارندگی از مولفه‌های اقتدار نظام است

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: ایران در اوج تحریم‌ها به صنایع دفاعی و موشکی دست پیدا کرده است.

به گزارش«نماینده» ولی اسماعیلی به درخواست سناتورهای آمریکایی برای تحریم تسلیحاتی کشورمان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون در همه زمینه‌ها مورد تحریم‌های ظالمانه استکبار قرار گرفته است.

در اوج تحریم‌های دشمنان صنایع دفاعی و موشکی خود را به اوج رسانده‌ایم

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: امروزه توان دفاعی و نظامی کشورمان به همت دانشمندان جوان ایران اسلامی، ابرقدرت‌ها را متحیر کرده است و البته این پیشرفت‌ها جز قدرت بازدارندگی و از مولفه‌های قدرت ما محسوب می‌شوند؛ ناگفته نماند که در اوج تحریم‌های دشمنان صنایع دفاعی و موشکی خود را به اوج رسانده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس به درخواست سناتورهای آمریکایی برای تحریم تسلیحاتی کشورمان اشاره تاکید کرد: اظهارات سناتورهای آمریکایی بیشتر برای تبلیغات در آمریکا مطرح می‌شوند؛ چرا که باید در سال آینده در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند؛ البته این حرف‌ها تاثیری در نگاه جوامع بین‌المللی نسبت به کشورمان نخواهد داشت، زیرا همگان می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال خرید و فروش تسلیحات نبوده است و همچنین به این موضوع واقف بوده‌اند که ما همچنان در تحریم به سر می‌بریم.

ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

وی با اشاره به اظهارات سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای همپیمانان آمریکا بشمار خواهد رفت، تصریح کرد: اگر ایران اسلامی در سوریه و عراق حضور مستشاری پیدا کرده؛ قطعا به درخواست دولت کشورها مذکور بوده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: اما حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق، سوریه و یا هر کشور دیگری غیر قانونی بوده است، زیرا مردم این کشورها هیچگاه به حضور آمریکایی‌ها در کشورشان راضی نبوده‌اند؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود، بلکه به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده و البته این مهم را نیز ملت‌ها می‌دانند.

نظر شما