شناسهٔ خبر: 168730 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

چرا دولتی ها به فرامین رهبر معظم انقلاب گوش فرا نمی دهند

محمد وحیدی نماینده بجنورد نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با انتقاد از اظهارنظر نماینده دولت نسبت به رفتار نمایندگان مجلس تاکید کرد که دولت با رفتار غیرحکیمانه باعث ایجاد شکاف حقوقی بین اقشار جامعه شد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۱۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی در انتقاد به اظهارنظر نماینده دولت حاضر در صحن نسبت به رفتار نمایندگان، گفت: نماینده دولت به نمایندگان مجلس می گوید پیام های حضرت آقا که سردر مجلس نصب شده است بخوانید تا رفتار شما حکیمانه باشد. این به این معنا است که رفتار ما غیرحکیمانه و رفتار دولتی ها حکیمانه است؟

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بخشی از سخنرانی حضرت آقا در جمع هیات دولت را گوش دادیم، چرا دولتی ها به فرامین رهبر معظم انقلاب گوش فرا نمی دهند.

وی تصریح کرد: شما در مجموعه دولت برابر اصل قانون اساسی موظف هستید به عدالت رفتار کنید اما تا الان این میزان شکاف را در بین اقشار جامعه ایجاد کرده اید، آیا مجلس یا شما این مشکل را ایجاد کردید آن هم در شرایطی که مجلس اختیار ضریب حقوق را به شما داده بود اما هر سال وضعیتی را ایجاد کردید که در پی آن افراد ضعیف، ضعیف تر باقی مانده و برخی رشد کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر قصد دولت این است که به کارمندان و مردم کمک کند تقاضای آن ها این است که از نظر ارزش پول ملی به سال ۹۶ برگردید در این صورت هیچ افزایشی هم نمی خواهیم و می توانید همه ضریب ها را نیز صفر کنید.

وی افزود: سخنگوی دولت گفته است دلار را خودمان گران کرده ایم، شما چطور کشور را اداره کردید که در شرایط کنونی طلبکار مردم و مجلس هستید و باز هم رفتار و گفتار خودتان را حکیمانه و رفتار مجلس را غیرحکیمانه می دانید، این چه بلایی است که سر کشور آوردید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما با نخبگان قطعا مخالف نیستیم اما معلول هم در این کشور جایگاهی دارد و کسی هم که کم توان ذهنی است حق حیات دارد، چه حیاتی به آن ها دادید. یا برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و افراد محرومی که بیش از ۸۰ سال در روستاها زندگی کرده اند و باید حداقل هزینه زندگی آن ها را تامین می کردید، چه کار برای آن ها کردید.

وحیدی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای شروع سال ۱۴۰۰ از نظر وضعیت معیشت و اقتصاد در غصه هستند، این غصه را چه کسی باید برطرف کند.

وی افزود: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می گوید باید به نخبگان توجه شود، چه کسی منکر این توجه شده یا مانع از تامین حقوق آن ها جهت ممانعت از خروج آن ها از کشور می شود.

وحیدی تاکید کرد: مقصر این وضعیت دولت است که دلار را از هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسانده است و اگر نخبگان بخواهند شرایط حقوق خود را با وضعیت نخبگان در این کشورها مقایسه کنند به این نتیجه می رسند که چطور آن ها توانسته اند ارزش پول ملی خود را حفظ کنند، این بی عرضگی به رفتار مجلس یا دولت بر می گردد آن هم در شرایطی که اراده ای برای رفع این مشکل ندارد.

نظر شما