شناسهٔ خبر: 168726 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پورابراهیمی: وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی بازار را رها کرده‌اند/ قاضی‌زاده: کمیسیون‌های تخصصی مجلس فرمایش رهبری درباره وضعیت بازار را بررسی می کنند

محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی درخصوص ورود مجلس به دغدغه های معیشتی رهبری گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس وضعیت بازار، قیمت کالاها و موضوع کرونا را بررسی خواهند کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه ۱۶اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری درخصوص وضعیت معیشتی مردم و گرانی ها گفت: موضوعات مهم در عرصه بین المللی و ملی باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود به وضعیت بازار و قیمت ها که به شدت اثر منفی بر زندگی مردم گذاشته، اشاره کرده و از این موضوع گلایه مند بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه موضوعات اساسی باید در دستور کار مجلس قرار گیرد، هر چند که بررسی لایحه بودجه سازوکار آیین نامه ای خود را دارد، افزود: بازار دچار التهاب شده، وزارتخانه های صمت و کشاورزی بازار را رها کرده اند و مشخص نیست که قیمت ها تاکجا باید بالا برود. لذا به دلیل اهمیت موضوع و دستور رهبر معظم انقلاب، این موضوع را در دستور کار قرار دهید.

پورابراهیمی همچنین از آمادگی کمیسیون اقتصادی برای کمک به مردم، افزایش نظارت دولت و هم افزایی بین دولت و مجلس برای حصول رضایت مقام معظم رهبری و مردم خبر داد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در طول یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت های جدی برای برخی مشاغل ایجاد شده است، تورم موجب رشد افسارگسیخته قیمت ها شده و بازار نیز رها شده است!

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به موضوع کرونا اشاره کردند؛ ما باید توجه داشته باشیم و برای آثار مخرب این ویروس بر اقتصاد کشور، تدبیری بیاندیشیم، البته کمیسیون کشاورزی مجلس قراراست از میادین میوه و تره بار بازدیدی داشته باشد. کمیسیون های اقتصادی نیز باید وضعیت بازار بورس و قیمت کالاها را بررسی کنند.

نایب رئیس مجلس در ادامه از کمیسیون بهداشت و درمان خواست تا درباره آنچه رهبر معظم انقلاب درباره بسته مدیریتی روشن در شرایط کرونا فرمودند، توجهات ویژه صورت گیرد و این موضوع را بررسی کند.

نظر شما