شناسهٔ خبر: 168722 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تولید خودروی ارزان قیمت درگرو کاهش هزینه‌های تولید است

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش هزینه‌های تولید به منظور تولید خودروی ارزان قیمت را یکی از الزامات خودروسازان دانست.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا  درباره وضعیت صنعت خودرو، گفت: هرچند خودروسازان اقدامات مناسبی در راستای تولید محصولات جدید انجام داده‌اند اما این فعالیت‌ها کافی نیست زیرا این شرکت‌ها ظرفیت افزایش تولید داشته و انتظار می‌رود با فعال کردن برخی سایت‌ها درصدد کاهش التهاب بازار خودرو برآیند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر موتورهای کم مصرفی تولید شده است که خودروسازان باید زمینه تجاری سازی آنها را فراهم کرده و با پلت فرم به روز به بازار عرضه کنند در حالیکه تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم کاهش هزینه‌های تولید به منظور تولید خودروی ارزان قیمت را یکی دیگر از الزامات خودروسازان دانست و اضافه کرد: حمایت از قطعه‌سازان باید جزو دستورکارهای شرکت‌های خودروسازی قرار گیرد زیرا این تولیدکنندگان قطعه به دلیل عدم دریافت مطالبات خود با چالش‌های بسیاری روبه رو هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: هرچند خودروسازان در شرایط تحریمی و کرونا برای تداوم تولید تلاش بسیاری کرده‌اند اما باید به مواردی مانند افزایش تیراژ تولید و ... توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما