شناسهٔ خبر: 168721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیگیری روند اجرای مصوبات نظارت میدانی نایب رئیس مجلس در جنوب استان سیستان و بلوچستان/ بررسی راهکارهای حل مشکلات حاشیه نشینی چابهار

نیکزاد نشست نایب رئیس مجلس با مسئولان استان سیستان و بلوچستان و دستگاه های اجرایی به منظور بررسی راهکارهای رفع مشکلات حاشیه نشینی در چابهار برگزار شد.

به گزارش «نماینده» نشست علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، ۱۶ اسفند ماه) با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان،  معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند،  محمد سرگزی نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون به منظور بررسی روند اجرای مصوبات نظارت میدانی چابهار و بررسی راهکار حل مشکلات حاشیه نشینی در این منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور مقرر شد؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت از هرگونه تصرف زمین جلوگیری نماید و همچنین منطقه آزاد چابهار نیز زمین مورد نیاز (۳۵۰ هکتار) برای طرح بنیاد مسکن را حداکثر تا ۱۰ روز پس از ارائه طرح از سوی بنیاد با تصویب شورای راهبردی در این اختیار این مجموعه قرار دهد. بنیاد مسکن در حد الگوی مسکن، زمین را به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار ذینفعان واجدان شرایط (ساکنان قبل از سال ۱۳۹۳) قرار داده و در صورت درخواست واجدان شرایط زمین به قیمت کارشناسی روز در اختیارشان قرار خواهد گرفت و بعد از ساخت و اتمام کار ساختمانی سند اعیانی باید توسط بنیاد مسکن صادر گردد.

همچنین موضوع آماده سازی توسط بنیاد مسکن باید در حد ساخت جوی، جدول، آسفالت صورت گرفته و هزینه از افراد اخذ نشود. از طرفی مقرر شد کمیته ای جهت شناسایی مالکین و افراد قبلی ساکن در منطقه با مسئولیت بنیاد مسکن و نهادهای مربوطه تشکیل گردد، همچنی سرانه عمومی باید به قیمت منطقه ای در اختیار متولیان قرار بگیرد

نظر شما