شناسهٔ خبر: 168709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش اشتغال در سال آینده

کمیسیون تلفیق عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان در سال آینده تنها ۲.۵ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  گفت: در ادامه بررسی مواد ارجاع شده از صحن علنی مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق اعضای کمیسیون مصوب کردند تا حقوق‌های تا سقف ۱۰ میلیون در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا کنند.

وی افزود: همچنین براساس این مصوبه حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون نهایتاً ۲.۵ میلیون تومان در سال آینده افزایش پیدا خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار داشت: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا در سال آینده ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش اشتغال تخصیص یابد و نحوه تخصیص آن توسط کارگروهی به ریاست وزیر اقتصاد و با اولویت استان‌های محروم و با نرخ بیکاری بالا خواهد بود که البته وزیر اقتصاد باید به عنوان رئیس این کارگروه به مجلس نیز پاسخگو باشد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا به تشخیص وزیر اقتصاد بخشی از سهام شرکت‌هایی که قرار است در بورس واگذار شود به امر بازارگردانی تخصیص یابد.

به گزارش فارس مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

نظر شما