شناسهٔ خبر: 168700 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بابایی: اجازه نمی‌دهیم برجام دیگری در قالب FATF به کشور تحمیل شود

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس گفت: اجازه نمی‌دهیم که برجام دیگری در قالب FATF به کشور تحمیل شود و بیگانگان اجازه پیشروی در برابر ایران را داشته باشند.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم با الحاق به FATF   برجامی دیگری به کشور تحمیل شود و ما بار دیگر شاهد پیشروی غربی‌ها در مقابل ایران باشیم.

وی افزود:‌ FATF گشایشی برای ما ایجاد نخواهد کرد و گشایش آن از همان جنس گشایش‌های برجامی است که تنها در حد حرف بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست دارم تا با رد لوایح پالرمو و cft از حیثیت کشور دفاع کند و اجازه ندهد تا غربی‌ها و عرب‌زده بر امور کشور به ویژه در بخش اقتصادی سیطره پیدا کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: غربی‌ها در خارج و غرب‌زده‌ها در داخل سعی دارند تا با ارائه تصویری وارونه از FATF زمینه را برای عضویت ایران در کنوانسیون‌های آن فراهم کنند اما واقعیت امر چیز دیگری است و عضویت ما در این کنوانسیون‌ها مشکلات ما را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس به طور قطع با تصویب این لوایح مخالفند و از مجمع تشخیص مصلحت نیز می‌خواهیم که این دو لایحه مربوط به عضویت ایران در کنوانسیون‌های FATF   را رد کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: عضویت در کنوانسیون‌های FATF  با استقلال ما مغایرت دارد و استقلال ما را در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی زیر سؤال می‌برد و ما نباید اجازه دهیم که با عضویت در ای کنوانسیون‌ها بیگانه بر امور اقتصادی ما مسلط شود.

نظر شما