شناسهٔ خبر: 168688 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

الزام وزارت بهداشت برای یکپارچه‌سازی کلیه خدمات سلامت با ایجاد دفترچه الکترونیک

بیمه سلامت.jpg نمایندگان مردم وزارت بهداشت را مکلف کردند کلیه خدمات سلامت برای ارائه دهندگان این خدمات در تمامی بخش‌های درمانی را یکپارچه کرده تا ضمن محاسبه و ابلاغ تعرفه‌های این خدمات، تعرفه‌های مربوط به فرآیندهای الکترونیک‌سازی و کنترل اصالت و رهگیری دارو را نیز مشخص کنند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،  با الحاق یک بند به تبصره (۱۷) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی پیشنهادی به تبصره (۱۷) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: با استقرار نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است کلیه خدمات سلامت برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی و تشخیصی در کلیه بخش‌های خصوصی، دولتی، غیردولتی و خیریه را احصاء نموده تا ضمن محاسبه و ابلاغ تعرفه‌های این خدمات، تعرفه‌های مربوط به فرآیندهای الکترونیک‌سازی و کنترل اصالت و رهگیری دارو را نیز تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در تشریح پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره (۱۷) گفت: نظام نسخه‌نویسی الکترونیک سال‌هاست مکلف شده برای حذف دفترچه‌های درمانی، از این رو تکلیف تمامی کلیه خدمات‌گیرندگان و  خدمات‌دهندگان مشخص شده تا با حذف دفترچه از اسراف جلوگیری شود. از این رو باید نسخه‌نویسی‌ها یکپارچه و مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین الزامات سلامت الکترونیک نیز در این بازنگری دیده شود.

نظر شما