شناسهٔ خبر: 168680 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حفظ امنیت و کیفیت سیم و کابل های منزل و محل کار شما

فلکسیبل

در پروژه های ساختمانی همیشه از سیم و کابل ها برای جریان الکتریکی استفاده می شود که همواره با خطرات زیادی مانند : خوردگی، پوسیدگی برخورد آن با آب و...هم مواجه است که برای محافظت از آنها می توانیم از لوله های مخصوص اینکار استفاده کنیم که به آن لوله فلکسیبل می گویند.

لوله برق  وسیله‌ای است که به عنوان یک پوشش محافظ هادی‌هایی که از درونش گذر داده شده‌اند در جهت جلوگیری از صدمه‌دیدن سیم یا عایق آن، و نیز محافظت افراد در برابر تماس ناخواسته با هادی استفاده می‌شود. (منبع : ویکی پدیا)

لوله فلکسیبل یک نوع لوله فلزی است که به حالت حلزونی و کاملا انعطاف پذیر به یکدیگر متصل شده اند و در دو نوع روکش دار و بدون روکش تولید می شوند، شما می توانید  سیم ها و کابل های خود را از داخل این لوله ها عبور دهید تا ایمنی کار را بالا ببرید. به دلیل ضد آب بودن آن در صنایع دریایی نیز کاربرد های زیادی دارد.

کاربرد لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل ها انواع مختلفی دارند که می توان گفت هرکدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند. از لوله فلکسیبل هوا همانطور که از نامش پیداست برای تهویه و یا ورود و خروج هوا از آن استفاده می شود که اینکار را به کمک ابزار های مختلف انجام می دهد که در هود، هواکش ها و فن هازیاد به چشم می خورد.

عموم استفاده از لوله فلکسیبل در پروژه های عمرانی و مسکونی است که توانسته جایگاه خوبی در این عرصه ها برای خود به دست بیاورد. از لوله فلکسیبل در محیط داخلی، محیط های بیرونی و در فضاهای باز استفاده می کنند و همچنین به دلیل مقاومت و قابلیت ضد نشتی که دارد از آن در صنایعی که با آب سروکار دارند نیز استفاده می شود مثلا برای برق کشی زیر دریا که به فشار آب باعث می شود سیم و کابل ها از بین بروند از لوله های قلکسیبل استفاده می کنند. همچنین از این لوله ها برای سیستم داکت اسپیلت نیز استفاده می کنند، در واقع وظیفه لوله فلکسیبل حفاظت و پوشش از سیم و کابل ها است.

 

انواع لوله فلکسیبل

·         لوله فلکسیبل هوا

·         لوله فلکسیبل برزنتی

·         لوله فلکسیبل شیار دار

·         لوله فلکسیبل هوا عایق دار

·         لوله فلکسیبل فلزی ساده

·         لوله فلکسیبل روکش دار

 

سایز بندی لوله فلکسیبل

این محصول در سایز های ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸ و ۵۲ میلیمتر تولید می شوند و البته به سفارش مشتری و طبق استاندارد ها تولید آن با سایز های دیگر نیز امکان دارد و معمولا از لوله فلکسیبل روکش دار جهت محافظت از سیم و کابل ها در فضاهای باز و یا در مکان های که در مجاورت رطوبت و آب قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد که در کابل کشی برای نصب دوربین مداربسته نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 از آنجایی که روکش مورد استفاده در لوله فلکسیبل از نوع پی وی سی است قابلیت خاموش شدن خودکار دارند که دیگر نگرانی بایت آتش گرفتن سیستم کابل کشی دوربین ها نداشته باشید. همچنین با روکشی که دارد علاوه بر ضد آب بودن از ورود هرگونه گرد و غبار نیز جلوگیری می کند. همچنین از لوله فلکسیبل روکش دار در ساختمان های مسکونی، مکان های اداری، مکان های تجاری و هرجایی که نتوانید از لوله های دیگر مانند لوله فولادی استفاده کنید، می توان استفاده کرد.

لوله فلکسیبل بدون روکش

این محصول نیز مانند لوله فلکسی روکش دار در سایز های ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸، ۵۲ میلیمترتولید می شوند که بازهم به درخواست مشتری می تواند در سایز های دیگر نیز تولید شود.

در صنعت های عمرانی معمولا از سیم و کابل هایی استفاده می شود تا بتوانند بسیاری از کارهارا انجام بدهند. چونکه این سیم کابل ها در فضاهای باز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند خطراتی نیز در بر دارند مانند ترک برداشتن، خوردگی، پوسیدگی و ... که می تواند باعث برق گرفتگی و مشکلاتی نظیر آن شود. برای حل این مشکلات از لوله فلکسیبل بدون روکش استفاده می کنند که بسیار انعطاف پذیر است.

لوله های فلکسیبل بدون روکش دارای سطح مقطع گرد و ارتفاع یا همان طول زیادی دارند که در عین کارایی و ابعاد بالا آن بسیار سبک نیز هست که همین دلیل باعث می شود که خود آن باعث خرابی و فشار آوردن به سیم ها نشود. تنها تفاوت عمده ای که آنها با لوله فلکسی روکش دار دارند همان روکش پی وی سی آن است که به همین علت پیشنهاد می شود از آن بیشتر در محیط های داخلی استفاده شود تا کمتر مورد آسیب قرار بگیرد.

تک سینی کابل نمایندگی لوله فلکسی روکش دار رهاورد

شرکت رهاورد ایران جز بزرگ ترین تولید کننده های انواع لوله فلکسیبل بدون روکش و روکش دار با عایق پی وی سی می باشد. که از این محصولات می توانید برای تاسیسات الکتریکی، سیستم های روشنایی فیبر نوری و ابزار دقیق، پروژه فرا ساحل و ... استفاده کنید .
همچنین این محصولات دارای انعطاف پذیری عالی و مقاومت بالایی و توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین را دارند و در برابر ضربات ناشی از برخورد با اشیاء بازخورد خوبی از خود نشان داده و از آسیب رسیدن به سیم ها جلوگیری می کند.

لوله فلکسیبل رهاورد در سایز های ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲ و ۴۸ تولید می شود که دارای دو نوع روکش دار و بدون روکش هستند و فروشگاه تک سینی کابل با سال ها تجربه یکی از بزرگترین و معتبر ترین نمایندگی های لوله فلکسیبل رهاورد در بین  فروشگاه های اینترنتی به شمار می رود، که با بهترین کیفیت و با مقرون به صرفه ترین قیمت لوله فلکسیبل های رهاورد را خدمت شما عزیزان عرضه می کند.

همچنین فروشگاه تک سینی کابل با همت و پشتکار و داشتن متخصصین برتر و دانش بومی خود محصولات : نردبان کابل، سینی کابل، لوله فلکسی بل، لوله های فولادی، انواع پریز کف خواب و انواع جعبه تقسیم را که تولیدات خود مجموعه و با به کار گیری نیروهای داخلی است را با بالاترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت تقدیم شما مشتریان گرامی بکند.

راه های ارتباطی با فروشگاه تک سینی کابل از طریق شماره تماس ۰۲۱۳۳۹۱۰۶۴۶ و فروشگاه واقع در لاله زار جنوبی، کوچه علیپور، بن بست ممتاز پلاک۲۱

 

نظر شما