شناسهٔ خبر: 168678 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پروژه انتقال آب دریای عمان از طریق سیستان و بلوچستان متوقف نشده است

فداحسین مالکی.jpg نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد پروژه انتقال آب دریای عمان از طریق سیستان و بلوچستان متوقف نشده و به قوت خود باقی است.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی در نشست علنی نوبت دوم امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: مدتی است که شایعاتی در خصوص توقف پروژه خط لوله انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی از طریق سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از ابرپروژه‌های کشور متوقف شده است اما با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد این پروژه به قوت خود باقی است.  

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خط اعتباری پروژه انتقال آب دریای عمان در سال ۱۴۰۰ بسیار ناچیز است، ادامه داد: همه ما از هر قوم و زبان، مذهب و ادیانی در یک کشتی نشسته‌ایم، برخی مطالب مطرح شده در مجلس شایسته نیست. اغلب استان‌ها مشکلات مشترک دارند و مقام معظم رهبری بلوچستان را گنج پنهان و سیستان را تنگه احد تعبیر کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در آن سوی آب‌ها و در آژانس انرژی اتمی به دنبال ایجاد مشکلات جدیدی برای کشور هستند، خاطر نشان کرد: وحدت و همدلی می‌تواند نقش اساسی در مقابله با مشکلات به وجود آمده داشته باشد.

نظر شما