شناسهٔ خبر: 168675 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت تعاون در آخرین رده ایجاد اشتغال در کشور قرار دارد/ رفع معضل بیکاری به همکاری منسجم تمام وزارتخانه‌ها نیاز دارد

اشتغال عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌‎اینکه وزارت تعاون در آخرین رده ایجاد اشتغال قرار دارد تاکیدکرد که رفع معضل بیکاری، همکاری منسجم تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

به گزارش «نماینده» حسن لطفی در ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت رفع معضل بیکاری در کشور و اعلام خبری توسط وزیر تعاون که حاکی از ایجاد تعداد زیادی شغل در استان‌های مختلف است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها یکی از عوامل موثر در رفع معضل بیکاری در کشور بوده، بنابراین نمی‌توان گفت که چه میزان در ایجاد شغل موثر بوده است.

شهرک‌های صنعتی در اکثر مناطق فاقد زیرساخت‌های لازم برای اشتغالزایی هستند

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم هنوز زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال فراهم نشده است، کما اینکه در حوزه انتخابیه‌ام شهرک صنعتی نتوانسته است برق لازم برای فعالیت واحدهای صنعتی را تامین کند، همچنین فاقد زمین، آب، برق و گاز است.

زیرمجموعه‌های وزارت تعاون نتوانسته‌اند مشاغل پایدار ایجاد کنند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اشتغال‌های خُردی که سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد کرده‌اند، پایدار نیستند، بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته در سطح محدودی در زمینه اشتغال موثر باشد و اقداماتش فراگیر نبوده است.

لطفی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال متناسب با نیاز کشور در صورتی امکانپذیر است که سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه نیز در این زمینه مشارکت کنند تا بتوان شغل پایداری برای افراد جامعه ایجاد کرد. بنابراین در این شرایط تنها یک وزارتخانه نمی‌تواند ادعا کند که شغل ایجاد کرده است و مشاغلی هم که برشمرده تنها ارائه آمار بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است تا زمانی که زیرساخت‌های لازم برای فعالیت واحدهای صنعتی اعم از زمین، آب، برق و گاز تامین نشود، نمی‌توان انتظار داشت کارفرمایان در مناطق مختلف کشور اقدام به اشتغالزایی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فعالسازی واحدهای صنعتی و تولیدی در گرو همکاری منسجم وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نفت و ...است و تا زمانی که این مجموعه دست به دست هم ندهند و هر کدام ساز خود را بزنند، نمی‌توان اقدامی اساسی انجام داد و در این شرایط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در آخرین رده قرار دارد، نمی‌تواند به تنهایی راهگشا باشد.

نظر شما