شناسهٔ خبر: 168623 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰؛

توزیع ۱۲ درصدی عوارض ارزش افزوده استان تهران در مناطق روستایی و عشایری این استان

روستای ورکانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف کردند که درآمدهای حاصل از اخذ عوارض ارزش افزوده شهرستان های تهران به چه نحوی بین شهر تهران و نقاط روستایی و عشایری آن توزیع شود.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف های بند (د) تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.  

براساس ردیف ۱ این بند؛ متن زیر به جزء (۱) بند (پ) ماده (۳۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اضافه می‌شود: «شاخصهای مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال موضوع این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

در ردیف ۲ آمده است؛ مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران پروژه ای واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور می شود.

در جریان رسیدگی به این ردیف از تبصره ۶، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشستان پیشنهاد الحاقی داد که با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع ازمجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید که براساس آن متن زیر به ردیف ۲ بند (د) تبصره ۶ افزوده می شود:

- سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیست، به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال کند.

همچنین با پیشنهاد عبدالعلی رحیمی مظفری جزئی به ردیف ۲ این تبصره با موافقت نمایندگان اضافه شد که بر اساس آن، واحدهای تولیدی و صنایع و معادن و کارخانجات مکلف هستند که حساب های بانکی خود را در شهرستان های محل احداث ایجاد و قراردادهای خود را  همان شهرستان ها منعقد کرده و مالیات و عوارض ارزش افزوده را در همان استان پرداخت کنند.

همچنین بر اساس ردیف ۳؛ عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (۱) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان‌های تهران و اسلامشهر به نسبت هشتاد و هشت ‌درصد (۸۸%) در نقاط شهری تهران و شهر اسلامشهر و دوازده‌درصد (۱۲%) در نقاط روستایی و عشایری آنها توزیع می‌شود. /

نظر شما