شناسهٔ خبر: 168622 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دامداران با مشکلات تأمین نهاده‌های دامی مواجه هستند

مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس گفت: رئیس جمهور و وزرای مربوطه باید مشکلات مربوط به نهاده‌های دامی را هر چه سریعتر رفع کنند.

به گزارش «نماینده» مجید نصیرائی در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: دامداران مشکل جدی در تأمین نهاده‌های دامی دارند.

نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان‌های غرب استان همچون فردوس و سرایان و طبس و بشرویه دامداران مشکلات جدی برای تأمین نهاده های دامی دارند و آنچه هم که به عنوان سهمیه به آنها اختصاص داده می‌شود بسیار کمتر از سهمیه تعیین شده برای آنها بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نهاده‌های دامی که به صورت سهمیه‌ای در اختیار دامداران قرار می‌گیرد دو هزار و ۳۵۰ هزار تومان است اما همین نهاده را به صورت آزاد کیلویی ۷ تومان برای آنها تمام می‌شود بنابراین اگر مسئله رفع مشکلات نهاده‌های دامی مورد توجه مسئولان مربوطه قرار نگیرد، در آینده با بحران‌های جدی روبرو خواهیم شد.

نصیرائی بیان کرد: وقتی که برای تولیدکننده، تولید شیر و گوشت به صرفه نباشد این دام را به کشتارگاه خواهد برد پس با بحران گوشت و شیر مواجه خواهیم شد لذا چنین موضوعی برای کشور ما خوب نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی دانشمندان جوانان کشورمان می‌توانند مهمترین عرصه‌های علمی و فناوری را به دست آورند اما متأسفانه در عرصه مدیریتی کشور این مشکلات وجود دارد که ریاست جمهوری و وزرای مربوطه باید به سرعت برای رفع چنین اشکالاتی تدبیر کنند. /

نظر شما