شناسهٔ خبر: 168616 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قالیباف در پاسخ به انتقاد نماینده سیستان و بلوچستان:

اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است

سعیدی رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به انتقاد نماینده سیستان و بلوچستان مبنی بر عدم توجه به این استان در تخصیص منابع بودجه ای، گفت: سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است.


به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: جذابیت شیعه به عدالت آن بود، عدالت جزو اصول فقه جعفری است. وضعیت استان سیستان و بلوچستان به شکلی است که واژه محرومیت نمی تواند نمایانگر مشکلات این حوزه باشد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس یازدهم افزود: مردم سیستان و بلوچستان تنها مردمان این سرزمین هستند که از شرق، غرب، شمال و جنوب در مقابل دشمن ایستاده اند، لذا انتظار می رفت در جریان بررسی بند (الف) تبصره ۳ این لایحه در کنار استان خوزستان، به سیستان و بلوچستان نیز توجه می شد. اما مردم سیستان دیگر انتظاری ندارند و مجلس انقلابی ثابت کرد با عدل علی (ع) هزاران فرسنگ فاصله دارد.

وی همچنین یادآور شد: تا چه زمانی و تا چه میزان باید مردمان و کودکان سیستان و بلوچستان کشته شوند تا فکری هم به حال ما کنید.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده گفت: امکانات کمتر و بیشتر را در برخی از استان شاهدیم، لذا نمایندگان می توانند در جریان رسیدگی به بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاداتی را برای استان های خود مطرح کنند. درست نیست که همه موضوعات و مشکلات را به یک بند از بودجه تسری دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در بندها و تبصره های مختلف به مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان توجه کردیم و منابعی را اختصاص دادیم. سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است، لذا به گونه ای صحبت نکنید که برداشت های نادرست از مصوبات مجلس پیش بیاید.

گفتنی است در جریان بررسی پیشنهادات بند (الف) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰، مهرداد ویس کرمی پیشنهاد افزودن استان لرستان در کنار استان خوزستان برای تخصیص منابعی جهت اجرای طرح های آب و فاضلاب کل کشور را مطرح کرد که به دلیل مخالفت نمایندگان تصویب نشد.

نظر شما