شناسهٔ خبر: 168609 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

جاذبه های گردشگری در جزیره کیش را از دست ندهید

جزیره کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایران است و روزانه هزاران مسافر به این جزیره سفر می کنند و محو تمام زیبایی ها و آرامش حاکم بر آن خواهند شد . در ماههای اخیر و با شیوع ویروس کرونا میزان توجهات به این جزیره بیشتر شده و آمار سفر به این جزیره و مناطق اطراف آن چندین برابر شده است . باید بگوییم کیش بقدری زیباست که احتمالا با یک بار سفر به این جزیره مسافر دائمی آن خواهید شد  و در کنار طبیعت زیبا ، آرامش حاکم بر آن گردشگران را شیفته نموده است

در دهه های گذشته و با بهبود زیر ساخت های گردشگری و پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیر در این جزیره ، شاهد افزایش روز افزون گردشگران هستیم . هتل های لوکس و مدرن و مراکز خرید متنوع یکی پس از دیگری در حال ساخت هستند و تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز مسافران را بر آورده می کنند . همچنین جزیره کیش دارای آثار تاریخی متعددی است و برخی هزار سال و بیشتر قدمت دارند . از این رو پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن ها را از دست ندهید .

 در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی نماییم . پس با ما همراه باشید :

اسکله تفریحی کیش  

قدم زدن در امتداد ساحل و تماشای چشم انداز زیبای آبهای فیروزه ای از تفریحات مورد علاقه گردشگران است و برای این کار چه جائی بهتر از اسکله تفریحی کیش !

اسکله تفریحی کیش در قیمت تور کیش ارزان لحظه آخری سفر باتو از قدیمی الایا مورد استقبال گردشگران قرار داشت و بدنه آن تماما از چوب ساخته شده و دهها متر به درون آب پیشروی کرده است . از این رو چشم اندازی زیبا از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس را مقابل دیدگانتان قرار میدهد و می توانید از همین مکان عکس های یادگاری زیبایی بگیرید . همچنین در امتداد این اسکله تفریحات آبی متنوعی در دسترس است که هزینه آن در مناطق دیگر این جزیره ارزانتر است . قایق سواری ، پاراسل ، جت اسکی تنها نمونه ای از این تفریحات مهیج و شاد است . اسکله تفریحی کیش چهار صد و سی و هفت  متر طول دارد به مراکز تفریحی معروف جزیره همچون بولینگ مریم ، سینما چهار بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است .

جزیرۀ هندورابی

پیشنهاد می کنیم ضمن اقامت در جزیره کیش از جزایر کوچک اما بسیار زیبای اطراف آن غافل نشوید . یکی از زیباترین و بکرترین این جزایر هندورابی نام دارد و بازدید از آن بسیار جالب و تماشایی خواهد بود . جزیره هندورابی با طبیعتی وصف نشدنی و آرامش حاکم بر آن گردشگران را شیفته کرده است . این جزیره تنها بیست و پنج کیلومتر با کیش فاصله دارد از این رو می توانید هر زمان که اراده کردید به آسانی و با قایق های کرایه ای در کمتر از یکساعت خود را به این جزیره برسانید . اما پیشنهاد ما صبح بسیار زود است و اگر خوش شانس باشید در این زمان شاهد شنا و بالا و پائین پریدن دسته های دلفین خواهید بود . وسط این جزیره روستایی زیبا با بافت کاملا سنتی وجود دارد که هندورابی نامیده می شود و جمعیت اندکی در آن ساکن هستند . این روستا دارای معدود خانه های قدیمی است که از خشت و چوب ساخته شده اند و اهالی خونگرم آن با گشاده رویی از شما استقبال می کنند . برخی نیز با فروش صنایع دستی به گردشگران امرار معاش می کنند و اتفاقا زیور آلات دست ساز زیبایی را به فروش گذارده اند که برای سوغاتی بهترین گزینه است .

بهتر است بدانید جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش بوده و در حدود بیست و سه کیلومتر مساحت دارد و طبق آخرین سرشماری ها تنها صد و نود نفر در آن ساکن اند . بومیان این جزیره که اغلب عرب بوده و به ماهیگیری مشغول اند .

جزیره لارک

در بین جاذبه های کیش ، جزیره زیبای لارک نیز دارای طبیعتی بسیار زیباست و بهتر است حداقل یک نصف روز را به بازدید آن اختصاص دهید . این جزیره در اثر فوران های آتشفشانی و در طی میلیون ها سال پدید آمده و قسمتی از آن در تنگه هرمز واقع شده است . در این جزیره هیچ نوع فعالیت کشاورزی وجود ندارد و اغلب ساکنان آن از طریق ماهیگیری روزگار می گذرانند و برخی نیز به تهیه صنایع دستی مشغول بوده و برخی دیگر برای کار به کیش رفته اند . در این جزیره آب لوله کشی و آشامیدنی وجود ندارد و روزانه آب مصرفی ساکنان از بندرعباس به وسیله کشتی به این جزیره آورده می شود . اما چشم انداز سواحل لارک و آرامش حاکم بر آن شما را شیفته خواهد کرد .

کشتی یونانی   

تماشای منظره زیبای کشتی یونانی و عکس گرفتن از آن به یکی از تفریحات گردشگران تبدیل شده است و پیشنهاد می کنیم شما نیز برای تماشای منظره غروب آفتاب به این منطقه بیائید . این کشتی به گل نشسته در سال ۱۳۴۵ و در حالی که تنها بیست و سه سال از عمر آن می گذشت برای انجام معاملات بازرگانی به ساحل کیش نزدیک شد و قبل از پهلو گرفتن ، در میان گل و لای فرو رفت و همه تلاشها برای نجات و بیرون کشیدن آن بی اثر ماند . در نتیجه بارهای آن تخلیه و خود کشتی برای همیشه در اینجا رها گردید تا به یکی از جاذبه های دیدنی جزیره کیش تبدیل شود

 

نظر شما