شناسهٔ خبر: 168594 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با نماینده :

رییسی وقالیباف رفیق اند نه رقیب و مقابل اصلاح طلبان خواهندبود

کاظم انبارلویی تحلیلگر سیاسی وفعال رسانه گفت :درانتخابات قبل شاهدبودیم آقای قالیباف به نفع آقای رییسی کنار رفت لذا آنها رفیق اند نه رقیب و درمقابل اصلاح طلبان خواهند بود/ شورای نگهبان برای تایید صلاحیت تحت تاثیر فضای مجازی وتبلیغات قرارنمیگیرد

محمدکاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «نماینده» دربارۀ چگونگی  صحنه انتخابات و آفت تعدد نامزدها در جریان انقلاب گفت: آنچه در فضای رقابت های انتخاباتی دیده می شود نوعی حیرت و عزلای رقابت است به این معنا که هیچ کدام  نمی دانند صحنه رقابت و گفتمان رقابت به چه صورت خواهد بود.

کارشناس و فعال رسانه ای افزود: تعدد و تکثر نامزدها هم در نیروهای اصولگرا وانقلابی و هم در ضلع اصلاح طلب نشان می دهد که آن ها هم هنوز نمی دانند چه رویکردی در انتخابات آینده داشته باشند. این تکثر در کور راه رقابت به دو قطبی می کشد که این دو قطب با هم رقابت خواهد کرد. قطب مربوط به اصولگراها قطب افراد کارآمد، پاسخگو به مطالبات مردم و ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا این گفتمان را نمایندگی می کنند

وی در ادامه گفت:  قطب مربوط اصلاح طلبان به دلیل عدم کارآمدی دولت کنونی و پشتیبانی اصلاح طلبان از این ها و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم و ناکامی دولت در برجام هنوز به نتیجه ای برای برگزینی گفتمان برای انتخابات آینده نرسیدند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی دربارۀ رقابت آقای قالیباف و آیت الله رئیسی گفت: رقابتی بین آیت الله رئیسی و آقای قالیباف وجودنخواهد داشت کما اینکه در انتخابات قبلی هم شاهد بودیم آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی کنار رفتند.

انبارلویی ادامه داد: با توجه به آخرین خبر آقای پیرهادی از نزدیکان آقای قالیباف؛  آقای قالیباف هیچ تمایلی برای شرکت در انتخابات آینده ندارند بایستی دید کسانی که معتقدند این دو باهم رقابت دارند گزاره های آن ها براساس چه دیدگاه و کجا اعلام شده است.

 انبارلویی با تاکید بر رفیق بودن قالیباف و آیت الله رئیسی گفت:رییسی وقالیباف رفیق اند نه رقیب و در یک قطب در مقابل اصلاح طلبان خواهندبود.

فعال رسانه ای و تحلیلگر سیاسی در پاسخ به توصیه  شرکت کاندیداهای کم تر شناخته شده تر در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظر سنجی ها نشان می دهد کسانی که مورد اقبال مردم نیستند ونمی توانند یک یا دودرصد آرا را به خودشان جلب کنند اگر در انتخابات به نفع کاندیداهایی که اقبال بیشتری دارند کنار بروند، به نفع خودشان نیز هست.

سردبیر پیشین روزنامه رسالت با اشاره به توجه شورای نگهبان در تصمیم گیری ها به مُر قانون  گفت: شورای نگهبان متشکل از ۶ فقیه ۶ حقودان است  واز نظر علمی و تقوایی افراد برجسته ای هستند و به مُر قانون عمل می کنند آنها موظف اند مصداق رجل سیاسی و مذهبی را تشخیص و از ورود افرادی که طبق قانون اساسی شناخته نشده اند طبق وظیفه خودشان جلوگیری کنند.  

فعال رسانه ای ادامه داد: کسانی که سابقه کار اجرایی و کار سیاسی ندارند و کارنامه ای دربارۀ تبلیغ اسلام و مذهب ندارند شورای نگهبان نمی تواند این افراد را تایید کند. معمولا در هر انتخاباتی تعداد زیادی برای ریاست جمهوری نامزد می شوند که بعضا در بین آن ها  کارگر ساده و افراد بدون شغل هم هستند 

انبارلویی در پایان گفت: شورای نگهبان برای تایید صلاحیت تحت تاثیر فضای مجازی وتبلیغات قرارنمیگیرد : قانون ضوابطی در شرایط سنی،  علمی و جهات دیگر تعیین کرده است که شورای نگهبان به مُر قانون عمل می کند

گفتگو : حدیث ابراهیمی راد

نظر شما