شناسهٔ خبر: 168590 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش بهای برق صنایع فولادی، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۰

پالایشگاه 43 نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با افزایش بهای برق صنایع فولادی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی موافقت کردند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) مجلس شورای اسلامی با بند الحاقی (۲) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه اصلاح شده از سوی کمیسیون تلفیق با ۱۸۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۵) اصلاحی آمده است: وزارت نیرو مکلف است بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را با احتساب بهای انتقال انرژی برق تا محل تحویل به مصرف‌کننده بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ECA) محاسبه و دریافت نماید.

بر همین اساس، وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی (eca) محاسبه و دریافت کند. منابع حاصل از محل افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

مشترکین با قدرت کمتر از ۲ مگاوات و همچنین مصارف کمتر از ۲ مگاوات مربوط به مشترکین با قدرت بیش از ۲ مگاوات مشمول حکم این بند نیستند.

نظر شما