شناسهٔ خبر: 168583 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت ردیف بودجه کمیته امداد را در سال ۱‍۴۰۰ افزایش نداده است

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در تذکری گفت: دولت ردیف بودجه کمیته امداد را در سال ۱‍۴۰۰ افزایش نداده و همسان سازی حقوق بازنشستگان هم اجرایی نشده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در تذکری اظهار داشت: در لایحه بودجه دولت در بند «و» رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌هایش عنوان شده است در حالی که کمیسیون تلفیق این رقم را به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسانده است.  

وی افزود: هم اکنون طلب دولت از سازمان تأمین اجتماعی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است و چرا دولت در لایحه بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومان را نوشته است.  

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت بگوید چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه را اجرایی نکرده است ضمن اینکه در رتبه‌بندی معلمان هم رقم و اعتبار مناسبی در لایحه بودجه عنوان نشده است.  

سلیمی گفت قانون حمایت از معلولان توسط مجلس اجرایی شده و دولت کاری در این باره نکرده است.  

وی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کمیته امداد تغییری نکرده است و بودجه آن هم افزایش پیدا نکرده است.  

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت بهتر است دولتمردان وقتی در مجلس موضوعاتی را بیان می‌کنند از یاد نبرند که قول و قرارهای را با نمایندگان و در صحن علنی گذاشته‌اند؛ اگر هم قرار است کارهایی را انجام دهند مکتوب کنند تا فراموش نکنند.  

نظر شما