شناسهٔ خبر: 168579 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قالیباف: مجلس به دنبال رفع تبعیض در صندوق‌های بازنشستگی به نفع کارگران است

قالیباف رئیس مجلس گفت: مجلس بی عدالتی ایجاد شده توسط دولت در صندوق های بازنشستگی تأمین اجتماعی را به نفع کارگران حل می‌کند.

به گزارش «نماینده» محمدباقر قالیباف در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اصلاحات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، در پاسخ به سخنان محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تصمیم مجلس برای کم کردن سقف حقوق بازنشستگان، اظهارداشت: آقای نوبخت توجه داشته باشند که مجلس هیچ گاه دنبال این نبوده که مشکل مردم را حل نکند؛ بلکه رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی، صندوق تأمین اجتماعی، صندوق تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و رفع مشکلات کارگران همواره جزو دغدغه‌های ما بوده است؛ حتی کارهایی که دولت مجوزی برای انجام آن دریافت کرده، مجلس با نگاه مثبت این موضوعات را دنبال کرده است.

وی افزود: اصلا قصد این نیست که سقف حقوق بازنشستگان را کم کنیم، هرچند دولت در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین اجتماعی که متعلق به کارگران است، رقم افزایش سالیانه را در حد ۱۸ درصد نگه داشت و مابقی دستگاهها را تا حدود ۴۰ هم افزایش داد که این ناعدالتی است و الان هم مجلس در قانون بودجه آن را اصلاح می‌کند تا بخش تأمین اجتماعی برای کارگران حل شود.

رئیس مجلس تاکید کرد: منظور این است که ما محل تأمین این موضوع را از جایی نیاوریم که مجددا افزایش نقدینگی و تورم را داشته باشیم؛ بدین معنا که از طرفی کمک به مردم کنیم و از طرف دیگر دست در جیب مردم کنیم.

قالیباف همچنین با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه مجلس حدود سه ماه است که لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام وصول نکرده است،  گفت: آقای نوبخت می‌داند که چرا دولت لایحه‌ای دو فوریتی به منظور افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ارائه کرده است، دولت بعد از تخلف در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان، لایحه‌ای را برای اصلاح آن ارائه کرده است.

وی ادامه داد: دولت باید برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از مجلس مجوز دریافت می کرد و مجلس با این اقدام موافق بود.

نوبخت: خودمان را برای سال چهارم محاصره اقتصادی آماده می‌کنیم!

گفتنی است، نوبخت که به نمایندگی از دولت در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن مجلس حضور دارد، در مخالفت با پیشنهاد سیداحسان خاندوزی نماینده تهران در خصوص اصلاح  بند (و) تبصره (۲) لایحه بودجه گفت: ما خودمان را برای سال چهارم محاصره اقتصادی آماده می‌کنیم و در چنین شرایطی، تقلیل رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای ۱۰ گروه خاص از قبیل بازنشستگان تامین اجتماعی، رتبه‌بندی معلمان، پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاهها و ... به معنی این است که بخشی از این تعهدات را در این شرایط سخت اقتصادی انجام ندهیم.

نظر شما