شناسهٔ خبر: 168573 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

جدی:

احتکار به کمبود روغن در بازار دامن زد/ سازمان تعزیرات ورود کند

علی جدی نماینده شیروان نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برخی افراد کالاهای اساسی موردنیاز مردم را در انبارها احتکار می‌کنند تا با توجه به نزدیکی به عید نوروز و ماه رمضان گرانتر از ارزش واقعی به فروش رسانند.

به گزارش «نماینده» علی جدی در با انتقاد از کمبود روغن و مرغ در بازار، گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، موجودی روغن کشور از مصرف بیشتر است اما خرید بیش از اندازه برخی افراد و احتکار متخلفان با هدف فروش بیش از قیمت واقعی، موجب نابسامانی و گرانی روغن شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیزات حکومتی باید با افزایش نظارت از سوءاستفاده سوداگران و دلالان جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی افراد کالاهای اساسی موردنیاز مردم را در انبارها احتکار می‌کنند تا با توجه به نزدیکی به عید نوروز و ماه رمضان گرانتر از ارزش واقعی به فروش رسانند، اضافه کرد: هرچند سازمان تعزیرات و وزارت صمت اقداماتی در جهت ساماندهی بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام می‌دهند اما این اقدامات کافی نیست.

شبکه توزیع کالا به درستی رصد شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید شبکه توزیع کالا به درستی رصد شود، ادامه داد: نهادهای تنظیم‌کننده بازار و وزارتخانه‌های متولی باید با برنامه‌ریزی از رسوب دانه های روغنی وارداتی در گمرکات و بنادر جلوگیری کنند و با مدیریت درست زنجیره واردات، تبدیل و توزیع را ساماندهی کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: براساس گزارش های رسیده از وزراتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی ثبت سفارش مواد اولیه موردنیاز تولید روغن انجام گرفته و این کالاها در حال ورود به کشور هستند.

نظر شما