شناسهٔ خبر: 168565 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شرکت سوخت هسته ای ایران مکلف به فروش مواد معدنی و پرتوزا شد

انرژی هسته ای نمایندگان مردم در خانه ملت، شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران را مکلف کردند تا جهت توسعه اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا را به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند (ج) تبصره ۱۵ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند؛ شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا پس از جداسازی را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها (شامل قیمت تمام‌شده کالا و خدمات فروش‌رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

نظر شما