شناسهٔ خبر: 168555 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مصوبه‌ حمایتی مجلس از مدارس؛ رعایت الگوی مصرف در مدارس باید نهادینه شود

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به رأی مثبت صحن علنی مجلس به رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس در صورت رعایت الگوی مصرف، این مصوبه را در جهت حمایت از مدارس و همچنین کاهش مصرف آب، برق و گاز دانست.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نشست امروز (شنبه ۹ اسفند) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس نگاه مثبتی در جهت حمایت از آموزش و پرورش دارد و مصوبه امروز نیز در همین راستا بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بند (ی) تبصره (۹) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نشست امروز صحن علنی مجلس، تصریح کرد: در این بند آمده است که کلیه واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز (در صورت رعایت الگوی مصرف) معاف هستند.

وی یادآور شد: همچنین در ادامه این بند قانونی قید شده است که سقف الگوی مصرف به روزشده و طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو و آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر تا سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه این مصوبه به نهادینه شدن رعایت الگوی مصرف در مدارس می‌انجامد، اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های معمول در مدارس، چنین فرهنگسازی‌هایی در مدارس نیز لازم است و کمک شایانی به تربیت دانش آموز می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: مصوبات مجلس از فروردین ماه قابلیت اجرایی دارد و با وجود شرایط کرونایی آب،  برق و گاز مدارس دولتی حتی یک روز هم نباید غیر رایگان باشد تا در این شرایط خاص کرونایی که هزینه‌های جدیدی به مدارس تحمیل شده، هزینه‌های دیگر نیز به مدارس اضافه شود.

نظر شما