شناسهٔ خبر: 168551 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وکالت باید از انحصار جمعی خاص خارج شود

حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بابیان‌اینکه اگر شغل نبودن وکالت به این معنا است که قوه قضاییه نمی‌تواند مرکز وکلا داشته باشد، امر اشتباهی است تاکیدکرد که نظر مجلس این است که وکالت باید از انحصار جمعی خاص خارج شود.

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی در مورد اعتراض جامعه وکلا به قانون اصلاح قانون اجرایی سیاست‌های اصل کلی ۴۴ که وکالت را در زمره مشاغل قرار داده است و انتظار آنها از مجلس که در تفسیر قانون فوق، به مطالبات این قشر پاسخ دهند، گفت: اگر از نظر وکلا، شغل نبودن وکالت به این معنا است که قوه قضاییه نمی‌تواند مرکز وکلا داشته باشد، امر اشتباهی است.

فارغ‌التحصیلان رشته حقوق باید طبق نورم جهانی و نیازمندی جامعه بکار گرفته شوند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ما به دنبال این هستیم که وکالت را از حالت انحصار خارج کنیم، به این معنا که اگر قرار است وکالت در انحصار برخی بوده و مجوز معرفی سایر وکلا وجود نداشته باشد نیز امر قابل قبولی نیست.

 وی تصریح کرد: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که حدود ۶۰۰ هزار فارغ التحصیل رشته حقوق بر اساس نورم جهانی و نیازمندی جامعه بکار گرفته شوند و اینکه قدرت کامل در این زمینه را در اختیار کانون وکلا قرار دهیم تا هر تصمیمی که تمایل دارند برای جذب وکلای تازه وارد اتخاذ کنند، درست نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم ‌اکنون وکلا منظورشان از اینکه وکالت شغل نیست، این است که تصمیم‌گیری و قدرت تشخیص در این حوزه باید در اختیار ما باشد تا هر کاری که می‌خواهیم بتوانیم انجام دهیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نظر ما در مجلس این است که نباید برنامه‌ریزی‌ها در مورد وکالت و تعیین اختیارات آنها محدود به یک جمع خاصی باشد.

نظر شما