شناسهٔ خبر: 168527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تاکید بر استفاده از ظرفیت تجار جنوب در توسعه دیپلماسی اقتصادی

حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس گفت: تاکید بر استفاده از ظرفیت تجار جنوب در توسعه دیپلماسی اقتصادی در دیدار با وزیر امور خارجه مطرح شد.

به گزارش «نماینده» حسین حسین زاده به دیدارش با ظریف، وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت‌های تجار، صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه جنوب استان فارس بیان شد و اینکه می‌توانند نقش مهمی در توسعه دیپلماسی اقتصادی داشته باشند. تجار این منطقه اعلام کرده‌اند تا در نشستی با وزارت امور خارجه پیشنهادات و راهکارهای خود را در این مورد ارائه و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه جنوب استان فارس به دلیل برخورداری از صنایع مختلف، باغات و مزارع کشاورزی و مجاورت فیزیکی که با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد، می‌تواند به یکی از کانون‌های صادرات تبدیل شود.

وی اظهار کرد:  آقای ظریف نیز بیان کرد که مردم عزیز و نیک‌اندیشان خطه جنوب استان فارس و شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز را به خوبی می‌شناسم و از گذشته نسبت به استفاده از ظرفیت این منطقه در توسعه دیپلماسی اقتصادی توجه داشتم و البته امیدوارم با این دیدار و پیگیری‌هایی که انجام می گیرد به صورت منسجم و بهتر بتوان از این ظرفیت استفاده کرد. ؛ ضمن اینکه وزارت امور خارجه نیز آماده هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی آن منطقه جهت رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه است.

 حسین‌زاده اظهار کرد: در این دیدار به برخی از مشکلات ایرانیان خارج از کشور به خصوص ایرانیان مقیم در کشورهای حوزه خلیج فارس پرداخته شد که تسهیل در پیگیری امورات اداری ایرانیان خارج از کشور، رفع برخی از محدودیت‌های انتقال ارز، واکنش به رفتارهای غیرمطلوب کشورها با ایرانیان و استرداد ایرانیان بالای ۶۰ سال توسط برخی کشورها و تاسیس دفتر رابط کنسولی جهت ارتباط شهروندان ایرانی با سفارتخانه‌های منطقه در برخی کشورها و لزوم توجه به بدرفتاری با ایرانی‌ها در برخی فرودگاه‌ها بخشی از خواسته‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور است. و البته تاکید شد که  تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: دکتر ظریف نیز ابراز امیدواری کرد با اقدامات در دست انجام در وزارت خارجه و پیگیری‌هایی که ایشان و معاونانشان انجام خواهند داد، این مشکلات رفع خواهد شد.

نظر شما